400 000 sprzedanych elektrycznych Nissanów LEAF

Nissan LEAF został pierwszym samochodem elektrycznym w historii sprzedanym w liczbie ponad 400 000 egzemplarzy, co umacnia pozycję modelu jako lidera w globalnym procesie przechodzenia do bardziej zrównoważonej mobilności.

Nissan LEAF, wprowadzony w 2010 roku jako pierwszy samochód elektryczny produkowany na masową skalę, był jednocześnie prekursorem pod względem zapewnienia emocji i komfortu „elektrycznej” jazdy klientom spoza segmentu pojazdów luksusowych. Niespełna dekadę temu samochody elektryczne były postrzegane jako produkt niszowy, a nabywcami modelu LEAF byli głównie entuzjaści technicznych nowinek.

Dziś coraz więcej konsumentów deklaruje, że ich następny samochód może mieć napęd elektryczny. Klienci wybierają Nissana LEAF ze względu na jego moc, osiągi i innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT1), a także zalety związane ze zrównoważoną mobilnością.

Osiągnięcie i przekroczenie progu 400 000 egzemplarzy dobitnie świadczy o tym, że klienci cenią Nissana LEAF za emocje, niezawodność i opcje komunikacji, jakie oferuje” — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes zarządu i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „LEAF pozostaje wizytówką Nissan Intelligent Mobility, czyli naszej strategii wprowadzania coraz liczniejszej grupy ludzi w lepszy świat”.

Przy premierze pierwszej generacji modelu LEAF Nissan ogłosił, że zamierza stać się liderem produkcji i promocji pojazdów z zerową emisją spalin. Firma zaangażowała się we współpracę z rządami i przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie popularyzacji samochodów elektrycznych, łatwiejszego dostępu do stacji ładowania i zwiększania wygody korzystania z tej infrastruktury oraz opracowywania rozwiązań umożliwiających wtórne wykorzystanie akumulatorów.

W ramach inicjatywy Nissan Energy producent pozyskał partnerów na całym świecie. Celem przedsięwzięć partnerskich jest lepsze wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych jako magazynów energii, które umożliwiają udostępnianie jej odbiorcom z budynków mieszkalnych i komercyjnych, a także przekazywanie jej nadwyżek do sieci elektroenergetycznej. Przyczyni się to do promocji efektywnego wykorzystania energii oraz sprawi, że samochody elektryczne staną się jeszcze bardziej użyteczne.

Dotychczas właściciele Nissanów LEAF na całym świecie przejechali łącznie ponad 10 miliardów kilometrów. Liczba Nissanów LEAF sprzedanych od 2010 roku pozwoliła zaoszczędzić 3,8 miliona baryłek ropy naftowej rocznie2).

W ubiegłym roku LEAF był nie tylko najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie, ale także najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym we wszystkich segmentach w Norwegii.

Nissan LEAF jest dostępny na ponad 50 rynkach świata. W pierwszej połowie bieżącego roku zostanie wprowadzony na sześć nowych rynków w Ameryce Łacińskiej, a do końca roku pojawi się na siedmiu rynkach w Azji i Oceanii.

Nowy LEAF

Zespół napędowy Nissana LEAF3) drugiej generacji, który zadebiutował w 2017 roku, wytwarza 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Ostatnio do oferty dołączył model z nowym zespołem napędowym: Nissan LEAF e+ rozwija wyższą moc przy zasięgu wydłużonym o około 40%4). Sprzedaż Nissana LEAF e+ rozpoczęła się pod koniec stycznia w Japonii. Wiosną samochód trafi do salonów w USA, a nieco później także w Europie.

Nissan LEAF wykorzystuje trzy filary koncepcji Nissan Intelligent Mobility: inteligentną energię, inteligentną jazdę i inteligentną integrację. Innowacyjne elektryczne zespoły napędowe to elementy pierwszego filaru, natomiast oferowany na wielu rynkach system ProPILOT umożliwia inteligentną jazdę. ProPILOT, wspomagający jazdę jednym pasem autostrady, utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu, zachowując jednocześnie zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu, co przyczynia się do ograniczenia zmęczenia kierowcy. ProPILOT Park, dostępny w Japonii i Europie, potrafi sterować przyspieszeniem, hamulcami i układem kierowniczym, zapewniając automatyczne parkowanie5).

Inteligentna integracja według Nissana

Nissan LEAF otworzył także nowy świat możliwości korzystania z czystej energii, wykraczających poza efektywny transport.

Nissan Energy to ekosystem, którego centralnym elementem są samochody elektryczne marki Nissan. Dzięki wykorzystaniu ich akumulatorów jako magazynów i źródła energii mogą one być użyteczne nie tylko jako środek transportu. Posiadacze samochodów elektrycznych mogą z łatwością podłączać je do instalacji elektrycznej zarówno w celu naładowania akumulatorów, jak i po to, by zasilać domy bądź firmy lub pomagać w bilansowaniu sieci energetycznych. W ramach programu Nissan Energy firma uruchomiła już pilotażową infrastrukturę w Europie, Japonii i USA oraz pracuje nad przyszłymi zastosowaniami komercyjnymi.

Nissan Energy to także nowe pomysły na ponowne wykorzystanie akumulatorów w celu dalszego ograniczania wpływu samochodów elektrycznych na środowisko. Wraz z partnerami strategicznymi Nissan pozyskuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach i adaptuje je między innymi jako niezależne źródła prądu dla oświetlenia ulic i obiektów sportowych.

Produkcja modelu LEAF

Nissan LEAF jest produkowany w trzech fabrykach: w Oppamie (Japonia), Sunderland (Anglia) i Smyrnie (Tennessee, USA).

Więcej informacji na temat naszych produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajduje się na stronie nissan-global.com. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach FacebookInstagramTwitter i LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

# # #

1) System dostępny w wybranych wersjach wyposażenia. System ProPILOT wspomaga kierowcę, ale nie zastępuje go w wykonywaniu czynności związanych z prowadzeniem pojazdu ani nie zwalnia z obowiązku ciągłej obserwacji drogi. Kierowca powinien zachować ostrożność oraz zwracać uwagę na drogę i otoczenie. Szczegółowe informacje podano w instrukcji obsługi pojazdu. W USA system ProPILOT nosi nazwę ProPILOT Assist.

2) Suma przebiegów obliczona na podstawie ekstrapolacji danych rzeczywistych dotyczących ok. 50% klientów. Zużycie paliwa wg danych amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) oraz porównania modelu Nissan LEAF z modelem Nissan Versa z 2019 r. z 4‑cylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i automatyczną skrzynią biegów.

3) Zasięg Nissana LEAF wynosi 400 km wg japońskiej normy JC08 lub 322 km wg japońskiego cyklu WLTC. Zasięg samochodów z roku modelowego 2018 wg EPA wynosi 150 mil. Zasięg w cyklu mieszanym wg nowej europejskiej normy emisji i zużycia paliwa WLTP wynosi 270 km. Dane o zasięgu zostały uzyskane w pomiarach przeprowadzonych w konkretnych warunkach testowych. Faktyczny zasięg może różnić się w zależności od wersji wyposażenia, zamontowanego wyposażenia dodatkowego, eksploatacji, stylu jazdy, temperatury otoczenia i pogody oraz warunków jazdy; szczegółowe informacje podano w specyfikacji technicznej dla klienta (Customer Disclosure Form). W USA model LEAF e+ nosi nazwę LEAF Plus.

4) W USA model LEAF e+ nosi nazwę LEAF Plus.

5) System dostępny w wybranych wersjach wyposażenia. Skuteczność systemu ProPILOT Park zależy od drogi, pojazdu i warunków otoczenia. Kierowca powinien zachować ostrożność oraz zwracać uwagę na drogę i otoczenie. Szczegółowe informacje podano w instrukcji obsługi pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
29 × 11 =