Alstom testuje Aptisa m.in. w Rotterdamie

Aptis, czyli autobus elektryczny zbudowany przez koncern Alstom, jest właśnie testowany we współpracy z firmą transportową QBuzz w Utrechcie, Groningen i Assen, oraz z Rotterdamse Elektrische Tram (RET) w Rotterdamie.
Testy eksploatacyjne rozpoczęły się 9 kwietnia w Utrechcie, obecnie, w dniach 16–20 kwietnia, są prowadzone w Rotterdamie. Potem przeniosą się do Groningen od 23 do 27 kwietnia oraz do Assen od 30 kwietnia do 3 maja.
– Jesteśmy zadowoleni z tego, że Aptis ze swoimi przełomowymi zastosowaniami cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród holenderskich miast. Trasa po Holandii jest doskonałą okazją, aby raz jeszcze zademonstrować wyjątkowe możliwości Aptis w nowym miejskim otoczeniu. Nie byłoby to możliwe bez realnego zainteresowania nowymi rozwiązaniami służącymi mobilności jutra zarówno ze strony QBuzz, jak i RET – powiedział Marcel Miller, jeden z dyrektorów Alstomu w krajach Beneluksu.Aptis, stworzony przez Alstom we współpracy z NTL, wygrał nagrodę Innovation Prize podczas światowej wystawy autobusów Busworld, która odbyła się 19 października 2017 roku w Courtrai w Belgii. Prototypy, które zostały wyprodukowane w zakładzie NTL w Duppigheim we Francji, są obecnie testowane w różnych miastach Europy.
Testy przeprowadzane zarówno w magazynach klientów, jak i w warunkach rzeczywistych, mają na celu ocenę specyficznych cech Aptis w nowym otoczeniu miejskim, jego systemu ładowania, funkcji autonomicznych oraz umiejętności dostosowania do ruchu ulicznego. Wcześniejsze testy przeprowadzone w Ile-de-France (Paryż i Wersal), Lyonie, Strasburgu, Marsylii, Belgii i ostatnio w Niemczech (Berlin i Hamburg) zakończyły się sukcesem. Wyróżnia się olbrzymimi oknami i bardzo szerokimi drzwiami. Pojazd jest idealnie dostosowany do otoczenia miejskiego dzięki dwóm osiom skrętnym, które zmniejszają promień skrętu i zajmowaną powierzchnię na drodze (o 25 proc. mniej w porównaniu z konwencjonalnym autobusem). Takie rozwiązanie daje przewagę szczególnie na przystankach autobusowych, gdzie zamontowany automatyczny system parkowania zmniejsza powierzchnię potrzebną do parkowania (a w efekcie pozostawia więcej miejsca dla innych pojazdów) i zwiększa dostępność dla pasażerów.
Aptis może być ładowany nocą w zajezdniach. Alstom oferuje też możliwość dziennego ładowania na końcu każdej linii. Szybkie ładowanie odbywa się za pomocą odwróconego pantografu lub SRS – innowacyjnego dolnego statycznego systemu ładowania firmy Alstom. Dzięki zmniejszonym kosztom konserwacji i eksploatacji, a także dłuższej żywotności niż w przypadku zwykłego autobusu (20 lat), całkowity koszt własności Aptis wynosi tyle, co koszt współczesnych autobusów Diesla.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
24 ⁄ 4 =