Budowa stacji metra na Targówku

Na  budowanej stacji Trocka II linii metra budowniczowie wykopali już pierwszy poziom podziemnej budowli. Powstaje strop hali peronowej a także budowana jest ta część, w której będą zawracały pociągi.  

Na stacji Trocka trwa budowa ścian szczelinowych i tymczasowych kolumn (baret), w miejscu gdzie zawracać będą pociągi (tory odstawcze, na wschód od ul. Trockiej). Tam gdzie powstaje stacja, zakończono już wykop podstropowy do poziomu -1 i wylewane są sekcje stropu pośredniego, z którego w przyszłości pasażerowie będą schodzili do hali peronowej na poziomie -2. Budowę stacji Trocka II linii metra oglądała Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy odpowiedzialna m.in. za komunikację miejską. – Komunikacja miejska pełni kluczową rolę w systemie transportowym stolicy, to najczęściej wybierany środek transportu – mówi Renata Kaznowska. – Po rozbudowie II linii metro będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka i Bemowa z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy.

W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra – w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto.

Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
4 + 22 =