Budowa stacji metra na Targówku

Na  budowanej stacji Trocka II linii metra budowniczowie wykopali już pierwszy poziom podziemnej budowli. Powstaje strop hali peronowej a także budowana jest ta część, w której będą zawracały pociągi.  

Na stacji Trocka trwa budowa ścian szczelinowych i tymczasowych kolumn (baret), w miejscu gdzie zawracać będą pociągi (tory odstawcze, na wschód od ul. Trockiej). Tam gdzie powstaje stacja, zakończono już wykop podstropowy do poziomu -1 i wylewane są sekcje stropu pośredniego, z którego w przyszłości pasażerowie będą schodzili do hali peronowej na poziomie -2. Budowę stacji Trocka II linii metra oglądała Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy odpowiedzialna m.in. za komunikację miejską. – Komunikacja miejska pełni kluczową rolę w systemie transportowym stolicy, to najczęściej wybierany środek transportu – mówi Renata Kaznowska. – Po rozbudowie II linii metro będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka i Bemowa z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy.

W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra – w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto.

Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *