Cała II linia

Wykonawca kolejnego odcinka II linii metra poszukiwany – dziś ogłoszony został przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji na Woli i Bemowie. To oznacza, że cała II linia będzie gotowa do 2023 roku.

Szukamy wykonawcy dwóch stacji metra zachodniego odcinka II linii. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na budowę tuneli i stacji roboczo nazywanych „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”. To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. To najkrótszy z planowanych odcinków II linii – będzie miał 2 kilometry długości. Oferty można składać do 25 maja 2018 roku, a na prace wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy. – To ostatni przetarg na budowę II linii metra. Budujemy i szukamy już wykonawców na wszystkie odcinki tego najsprawniejszego środka komunikacji. – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Rozbudowana druga linia znakomicie ułatwi dojazd do centrum miasta mieszkańcom Bemowa, Targówka i Białołęki. Już dziś cieszy się ogromną popularnością, centralnym odcinkiem dziennie jeździ ponad 140 tys. pasażerów.

 

Cała II linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Pociągi na odcinku centralnym wożą warszawiaków od trzech lat. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 km trasy. Budowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei ze stacjami: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.

 

W lutym tego roku Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wykonawcę ostatniego odcinka II linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Będą to trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną; C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza; C21  „Bródno” przy skrzyżowaniu ul. L. Kondratowicza i Rembielińskiej. To ok. 4 km trasy. Wybrany wykonawca wybuduje także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będzie miał na to 38 miesięcy od daty podpisania umowy, oferty można składać do 30 marca.

Otwarte zostały natomiast oferty na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory, ok. 4 km trasy. Zgłosiło się dwóch oferentów, zgłoszenia są analizowane. Te trzy stacje to: C03 „Lazurowa” – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie Lazurowej; stacja C02 „Chrzanów” – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej; stacja C01 „Połczyńska” – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra. wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *