Czerniakowska–bis – budowa ulicy na odcinku od ul. Czerniakowskiej do ul. Wolickiej

Mieszkańcy Czerniakowa i Siekierek zyskają nowe połączenie z Trasą Siekierkowską. Na sobotę 2 lutego zaplanowane jest otwarcie nowej ulicy – al. Polski Walczącej, która na etapie inwestycji określana była mianem Czerniakowska bis. Nowa ulica powstała na przedłużeniu ul. J. Nehru i łączy się z już wcześniej wykonanym węzłem Trasy Siekierkowskiej. Ma 1,9 km długości. Składa się z dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Po obu stronach drogi powstały chodniki, a także drogi dla rowerów. Równolegle budowany był wodociąg, kanalizacja sanitarna, drogowcy zadbali o nasadzenia.

Nowa droga ma połączenie z ulicami Czerniakowską, Zwierzyniecką (po północnej stronie), Melomanów, Grupy AK „Kampinos”, Grupy AK „Północ”, Batalionu AK „Bałtyk” Trasą Siekierkowską i Wolicką.

W pasie dzielącym jezdnie, na odcinku od ul. Melomanów do ul. Batalionu AK „Bałtyk”, powstała rezerwa na planowaną trasę tramwajową. Do czasu jej wybudowania rezerwa będzie przeznaczona dla ruchu autobusów komunikacji miejskiej (buspas). 

Jak informuje Urząd Miasta st. Warszawy, udostępnienie al. Polski Walczącej zostało zaplanowane na sobotę, 2 lutego, na godz. 11.00, po decyzji komisji wprowadzającej projekt stałej organizacji ruchu. Od niedzieli, 3 lutego, nową ulicą zaczną kursować autobusy linii 168. Przystanki na nowym fragmencie trasy będą na ul. J. Nehru przed skrzyżowaniem z ul. Zwierzyniecką oraz w rejonie skrzyżowań z ul. Grupy AK „Północ” i ul. Batalionu AK „Bałtyk” (obydwa „na żądanie”).

Za wykonanie inwestycji odpowiadał Budimex. Umowa podpisana w kwietniu 2017 roku była warta 39,5 mln zł.

Inwestycja znajduje się na terenie dzielnicy Mokotów. 

ZAKRES PRAC

W zakres wchodzi budowa dwujezdniowej drogi łączącej ul. Czerniakowską przez ul. Nehru z ul. Wolicką. Długość ulicy to około 1,9 km. W pasie dzielącym jezdnie, na odcinku od ul. Planowanej Melomanów do ul. Planowanej Wschodniej, powstanie rezerwa na trasę tramwajową. Do czasu jej wybudowania rezerwa będzie przeznaczona pod pasy dla autobusów. W ramach zadania projektowane są cztery skrzyżowania pełne i dwa skrzyżowania tylko ze skrętami w prawo. Wzdłuż ul. Czerniakowskiej-bis wybudowane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe.

WYKONAWCA

Budimex

TERMIN REALIZACJI

04.2017 – 1.2019

PLANOWANY KOSZT INWESTYCJI

Wartość robót budowlanych – 39,5 mln zł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
19 + 13 =