Do którego kosza to wyrzucić? Trzecia odsłona „Segreguj na 5”

Zmiana przyzwyczajeń nie jest łatwą sztuką. Podobnie jak przełamanie stereotypu, że odpady komunalne to temat brudny i trudny. Kampania m.st. Warszawy pokazuje, że do segregacji odpadów i recyklingu można podejść estetycznie i z pomysłem.

Stolica od ponad roku podpowiada, jak należy „segregować na 5”. Aktualnie na ulicach Warszawy widoczna jest kolejna odsłona kampanii, która w jasny sposób wyjaśnia zasady segregacji odpadów. Hasła typu: „Blistry po lekach wyrzuć do zmieszanych” czy „Skórkę od banana wyrzuć do BIO. I inne resztki po owocach też” wraz z ikonami i kolorystyką dedykowanymi konkretnej frakcji mają rozwiać najczęstsze wątpliwości mieszkańców. Format powstał na podstawie pytań od warszawianek i warszawiaków, które dotyczyły wyrzucania określonych produktów. Na plakatach znajdują się również odnośniki do strony czysta.um.warszawa.pl oraz Warszawa 19115, gdzie można znaleźć dodatkowe informacje o gospodarce odpadami w mieście.

To już kolejna odsłona działań komunikacyjnych #SegregujNa5. Za koncepcję i kreację kampanii widocznej w przestrzeni miasta odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta. Podczas pierwszej odsłony, w grudniu 2018 r., miasto opierało się na działaniach kreatywnych. W tym celu pięć słupów reklamowych zlokalizowanych przy Pałacu Kultury i Nauki zamieniono w kosze na odpady z wyrazistą kompozycją przestrzenną wewnątrz każdego nośnika. Niestandardowa kreacja, zrealizowana przez Warexpo, została doceniona nominacją do nagrody Kreatura 2019. Kampania w przestrzeni miejskiej dotarła do niemal 350 tysięcy osób w Warszawie (dane: Metrics), a wiralowo do 109 tysięcy użytkowników Facebooka i Twittera.

W styczniu 2019 r. wystartowała druga odsłona. Kreacja, poza artystycznym przedstawieniem odpadów, składała się z opisów przykładów produktów należących do poszczególnych frakcji. Obecnie m.st. Warszawa skupia się na jeszcze silniejszym zakodowaniu właściwych zasad selektywnej zbiórki podpowiadając właściwe praktyki. Miasto uruchomiło też specjalną wyszukiwarkę #SegregujNa5, gdzie mieszkańcy mogą szybko rozwiać wątpliwości, do którego kosza powinni wyrzucać zużyte opakowania czy resztki jedzenia. Platforma jest na stronie segregujna5.um.warszawa.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
20 − 6 =