II linia metra: nowe stacje ze ścieżkami dla niewidomych kształtowanymi w posadzkach

 Praca wre na budowie II linii metra. Na odcinku wschodnim zakończyła się budowa tuneli, trwają zaawansowane prace na stacjach. W nowych stacjach ścieżki prowadzące dla niewidomych ukształtowane będą bezpośrednio w płytach posadzkowych.

Na wszystkich stacjach rozbudowywanej II linii metra wykonawcy zaplanowali kształtowanie ścieżek prowadzących dla osób niewidzących
w odlewach prefabrykowanych zamontowanych bezpośrednio
w posadzkach. Materiał, z którego wykonane zostaną płyty posiada wymaganą przez prawo aprobatę techniczną. Takie rozwiązanie zostało wskazane przez firmy realizujące budowę w projektach wykonawczych inwestycji. Wcześniej na I linii i centralnym odcinku II linii metra zastosowano listwy ze stali nierdzewnej, również posiadającej niezbędną aprobatę techniczną.

Na przyszłej stacji Szwedzka rozpoczęło się murowanie ścian pomieszczeń wewnętrznych. Betonowe konstrukcje wejść do stacji, schody, ściany powstają na stacji Targówek. Prace murarskie i tynkarskie prowadzone są także na Trockiej.

Na odcinku zachodnim, na stacji Księcia Janusza, opuszczono już tarczę drążącą TBM do komory startowej skąd rozpocznie budowę tunelu
w stronę Ronda Daszyńskiego. Trwa montaż tej potężnej maszyny.
W części gdzie w przyszłości będą tory odstawcze trwa budowa ścian
i wykopywanie gruntu. Tymczasem na stacji Młynów trwają roboty (wykopy i betonowanie stropów) na drugim podziemnym poziomie stacji gdzie dojdzie tarcza drążąca. Na przyszłej stacji Płocka zakończyła się natomiast budowa ścian, a budowlańcy rozpoczęli budowę stropu.

Próbny rozruch tarczy TBM Krystyna, która będzie drążyła tunel północny (czyli ten, w którym pociągi będą jeździły z Ronda Daszyńskiego w głąb Woli) planowany jest na 10 lutego, a rozpoczęcie jej pracy – 5 dni później. Na początku lutego rozpocznie się natomiast wkładanie do komory startowej elementów tarczy TBM Maria. Po zmontowaniu będzie ona drążyła tunel południowy (dla pociągów jadących z Księcia Janusza do Ronda Daszyńskiego).

 

informacja prasowa ZTM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
16 + 13 =