Jest znak drogowy strefy czystego transportu

W związku z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych Ministerstwo Infrastruktury opracowało projekty znaków drogowych oznaczających wjazd do strefy czystego transportu i koniec strefy czystego transportu.
29 sierpnia 2018 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych, które wprowadza dwa nowe znaki drogowe do oznaczania granic strefy czystego transportu: D-54 „strefa czystego transportu” oraz D-55 „koniec strefy czystego transportu”. Znak D-54 oznacza wjazd do strefy czystego transportu, natomiast znak D-55 oznacza wyjazd ze strefy czystego transportu.

Równocześnie weszły w życie przepisy rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, które określa wymagania techniczne (m.in. konstrukcję) oraz warunki umieszczania nowych znaków. Ponadto przepisy tego rozporządzenia, stosownie do wymagań wynikających ustawy o drogach publicznych, zmienionej ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, ustalają sposób oznaczania znakami pionowymi i poziomymi stanowisk postojowych dla pojazdów elektrycznych, pojazdów napędzanych gazem ziemnym i pojazdów hybrydowych.

Strefy czystego transportu to rozwiązanie, z którego mogą skorzystać władze lokalne, wyznaczając je w centrach miast lub dzielnic w ścisłej zabudowie śródmiejskiej. Przepisy wprowadzono w styczniu, a znowelizowano kilka tygodni temu. Dotyczą miast powyżej 200 tys. mieszkańców. Władze mogą tam wyznaczyć strefy, do których wjazd będą miały wyłącznie samochody z czystym napędem, tzn. na prąd, gaz ziemny i wodór, a także wyjątki, takie jak auta mieszkańców, czy służb miejskich. W godzinach 9.–17. będą tam mogły wjechać również inne samochody, ale pod warunkiem wniesienia opłaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
12 ⁄ 6 =