JUŻ WKRÓTCE METREM DO TROCKIEJ

W ŚRODĘ, 4 WRZEŚNIA, POCIĄGI NA LINII METRA M2 KURSOWAŁY –
JESZCZE BEZ PASAŻERÓW – NA CAŁEJ TRASIE. LINIA ZOSTAŁA WYDŁUŻONA
O STACJE SZWEDZKA, TARGÓWEK MIESZKANIOWY I TROCKA, KTÓRYCH BUDOWA
ZAKOŃCZYŁA SIĘ 10 MAJA.

4 września, pociągi kursujące na II linii metra jeździły już w
tzw. pełnej pętli, tj. od stacji Rondo Daszyńskiego do przystanku
Trocka. Dla pasażerów podziemnej kolei zmiany te nie były odczuwalne.
Składy kursowały według swojego standardowego rozkładu jazdy i
wyznaczonej w nim częstotliwości.

Różnicy na razie doświadczyli jedynie maszyniści. Ci po opuszczeniu
przez pasażerów pociągu na stacji Dworzec Wileński kontynuowali
jazdę – z zatrzymaniami na podziemnych przystankach Szwedzka i
Targówek Mieszkaniowy – aż do stacji Trocka. Za nią, w komorze torów
odstawczych, zmieniali kierunek jazdy i ruszali w trasę do Ronda
Daszyńskiego. Pierwszych pasażerów zabierali jednak dopiero ze stacji
Dworzec Wileński.

Jazdy były kolejnym elementem szkolenia maszynistów przed
uruchomieniem wschodniego odcinka linii M2. Służyły także ostatnim
korektom rozkładu jazdy i planowanej częstotliwości kursowania linii.


Stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, wchodzące w skład
wschodniego odcinka II linii metra zostały już odebrane. Posiadają
również pozytywne opinie kontroli Państwowej Staży Pożarnej i
Sanepidu. Przejazdy z pasażerami będą mogły zostać uruchomione po
otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie wydawanego przez Wojewódzki
Inspektorat Nadzoru Budowlanego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
5 × 26 =