Komunikacja miejska bez klimatyzacji

Zarząd Transportu Miejskiego wystąpił do przewoźników, którzy obsługują warszawską komunikację miejską, o wyłączenie układów klimatyzacji i wentylacji pojazdów. Działanie jest częścią profilaktyki w walce z epidemią koronawirusa w przestrzeniach publicznych.

Przewoźnicy zostali zobowiązani, by w pojazdach, w których jest to technicznie możliwe, wyłączyć układy wentylacji, ogrzewania, chłodzenia i klimatyzacji, w przypadku, gdy ich działanie wymusza cyrkulację powietrza. Jednocześnie odblokowane zostaną okna w przestrzeni pasażerskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego do odwołania odstąpił od wymogu utrzymania warunków termicznych w pojazdach, co w normalnych warunkach gwarantują obowiązujące umowy przewozowe.

Zmiany z myślą o pasażerach

Zarząd Transportu Miejskiego już na początku lutego zwrócił się do wszystkich operatorów komunikacji miejskiej o zwiększenie nadzoru nad służbami sprzątającymi oraz podjął decyzję o używaniu środków dezynfekcyjnych przy czyszczeniu powierzchni, z którymi pasażerowie mają najczęściej kontakt – kasowniki, poręcze, przyciski.

Pasażerowie pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego nie muszą używać też przycisków „stop”. Czasowo charakter wszystkich przystanków „na żądanie” został zmieniony na stały. Wszystkie autobusy dzienne zatrzymują się na każdym przystanku obowiązującym dla danej linii.

Inaczej działają także Punkty Obsługi Pasażerów. W punkcie mogą przebywać tylko osoby aktualnie obsługiwane, pozostali klienci oczekują na zewnątrz. W godzinach 10.00-12.00 obsługiwane są tylko osoby powyżej 65 roku życia. W każdym punkcie są rękawiczki jednorazowe dla klientów, każdy kasjer ma rękawiczki oraz środek dezynfekujący i po zakończeniu obsługi danego klienta czyści stanowisko kasowe. Dodatkowo nocami Punkty Obsługi Pasażerów przechodzą ozonowanie.

Mieszkańcy, którzy w tym czasie nie będą korzystać z komunikacji miejskiej, mogą złożyć wniosek o zawieszenie biletu długookresowego. Strona dostępna jest pod adresemzawieswkm.wtp.waw.pl. Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. Na tej samej stronie można także odwiesić bilet.

Dodatkowo na monitorach w pojazdach komunikacji miejskiej prezentowane są rekomendacje, w jaki sposób chronić się przed wirusem oraz jak postępować, gdy istnieje podejrzenie zakażenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
13 + 6 =