Krystyna przebiła się na stację Młynów

Dzisiaj (27 marca) tarcza Krystyna, która drąży tunel północny II linii metra na odcinku zachodnim na Wolę, przebiła się na stację C7 Młynów. Oznacza to, że pierwszy odcinek tunelu między stacjami jest już wydrążony.
Zadaniem tarczy TBM Krystyna jest wydrążenie i obudowanie tubingami tunelu północnego od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego na budowanym właśnie odcinku zachodnim II linii metra na Wolę. Rozruch tarczy w szybie startowym na stacji Księcia Janusza miał miejsce 9 lutego, a kilka dni później maszyna już ruszyła pełną parą.

Jak dowiedzieliśmy się w Metrze Warszawskim, dzisiaj (27 marca) po godz. 11 Krystyna przebiła się przez zachodnią ścianę stacji C7 Młynów, czyli pierwszej stacji metra na swojej trasie. Oznacza to, że maszyna zakończyła drążenie pierwszego odcinka międzystacyjnego, który między stacjami C6 Księcia Janusza i C7 Młynów liczy sobie 949 m. Maszyna, dzięki utrzymaniu dobrego tempa drążenia, dokonała tego o miesiąc wcześniej, niż pierwotnie zakładał to wykonawca, firma Gulermak. Teraz maszyna przejdzie przegląd i zostanie przeciągnięta do wschodniego korpusu stacji, skąd rozpocznie drążenie kolejnego odcinka tunelu – do stacji C8 Płocka. W sumie Krystyna ma do wydrążenia 2541 m tunelu na realizowanym odcinku zachodnim.

Miesiąc po Krystynie – 12 marca – nastąpił rozruch Marii, która wykonuje równoległy tunel południowy, przeznaczony w przyszłości dla pociągów jadących z Woli do centrum i na Pragę. Według stanu na piątek 23 marca tarcza pokonała dystans 134 m, a w sumie ma do wydrążenia 2545 m tunelu, nim dotrze do stacji C9 Rondo Daszyńskiego.

Pierwsza tarcza – Krystyna – powinna zakończyć drążenie w listopadzie, a Maria w grudniu 2018 r. Zakończenie wszystkich prac budowlanych na odcinku zachodnim do stacji C6 Księcia Janusza wypada w listopadzie 2019 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *