KZŁ Bydgoszcz: Stacja ładowania ecoMOTO na InnoTrans

Kolejowe Zakłady Łączności pokazały na tegorocznej edycji targów InnoTrans stację ładowania pojazdów elektrycznych ecoMOTO. Urządzenia można było zobaczyć na wspólnym stoisku Grupy PKP.
– Kolejowe Zakłady Łączności jako Spółka Grupy PKP Informatyka stara się wykorzystać pojawiające się szanse rynkowe, a z pewnością taką szansą jest szeroko pojęta elektromobilność – mówi Krzysztof Magierowski, prezes spółki. – Już w styczniu 2017 r. rozpoczęliśmy intensywne prace mające na celu poszerzenie oferty o produkty z tej dziedziny, co dziś zaowocowało zaprezentowaniem stacji ładowania pojazdów elektrycznych zarówno w wersji naściennej, jak i wolnostojącej, dedykowanej do infrastruktury miejskiej. Nasze doświadczenia oparliśmy o produkowane od lat systemy poboru opłat, takie jak biletomaty oraz parkomaty, a więc stacje ładowania to też kolejny krok w kierunku oferty komplementarnej względem już posiadanych rozwiązań – dodaje.

– Po szeregu intensywnych, ale też i spontanicznych spotkań, które odbyliśmy również na targach w Berlinie, jesteśmy przekonani, że nasze stacje niebawem znajdą swoje stałe miejsce w polskich miastach, chociażby w okolicach dworców kolejowych – podsumowuje prezes KZŁ.

Prezentowane rozwiązania zostały zaprojektowane w taki sposób, aby i w przyszłości znajdowały zastosowanie. Moc jaką może dostarczyć stacja ładowania to 2x22kW, urządzenie może funkcjonować w sieci i być zarządzane np. poprzez protokół OCPP. Ponadto stacja umożliwia pobór opłat za pomocą karty bankowej czy też identyfikację użytkownika po wprowadzeniu kodu albo karty klienta. Stacja ecoMOTO posiada również certyfikat zgodności z normami branżowymi wydany przez niezależny instytut. Firma jednocześnie podkreśla, że kolejnym projektem, nad którym pracuje będzie integracja stacji ładowania pojazdów z parkomatem, gdyż urządzenie bez problemu może wydawać bilet parkingowy i przyjmować opłaty zbliżeniowe.

Prezentowane na InnoTransie produkty są wytwarzane w fabryce KZŁ. Przedstawiciele firmy podkreślają, że to jej inżynierowie zaprojektowali i wykonali obudowę, elektronicy przygotowali płytki, a krajowi programiści zaimplementowali firmware.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *