LOTOS udostępnił stacje ładowania na trasie Warszawa-Trójmiasto

LOTOS umożliwił kierowcom samochodów elektrycznych swobodny przejazd autostradami A1 i A2 pomiędzy Warszawą a Trójmiastem. Od 26 października koncern testuje na tej trasie 12 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycję zrealizowano w ramach projektu Niebieski Szlak.

Lokalizacja punktów ładowania została zaplanowana tak, aby najdłuższy odcinek między nimi nie przekraczał 160 km. Każda stacja na Niebieskim Szlaku posiada kilka stanowisk ładowania i została wyposażona w ładowarkę o łącznej mocy 150 kW obsługującą standardy CHAdeMO, CCS (Combined Charging System) oraz Type 2.

Lokalizacje stacji ładowania przy Niebieskim Szlaku:

Gdynia , al. Zwycięstwa 165
Gdańsk, ul. Jana Pawła II 25C
Gdańsk, ul. Odyseusza 18
Gdańsk, ul. Spacerowa 50
MOP Malankowo Zachód
MOP Malankowo Wschód
MOP Krzyżanów Zachód
MOP Krzyżanów Wschód
MOP Brwinów Północ
MOP Brwinów Południe
Warszawa, ul. Radzymińska 160
Warszawa, ul. Łopuszańska 29

Przez pierwszy miesiąc kierowcy na Niebieskim Szlaku bezpłatnie ładowali baterie pojazdów elektrycznych ponad 300 razy. LOTOS testuje 12 ładowarek, ale w ciągu kilku lat planuje uruchomić kolejne 38. Wiele z nich zlokalizowanych będzie nie tylko na północy czy w centrum kraju, ale również przy trasach zachodniej i południowej Polski. W planach uwzględniono budowę kolejnych punktów przy drogach ekspresowych i autostradach.

Projekt jest częścią realizowanej strategii rozwoju Grupy LOTOS na lata 2017-2022, dotyczącej rozwoju biznesu na nowych perspektywicznych rynkach (elektromobilność, CNG, LNG, wodór). Koncern z Gdańska informuje, że w ramach realizowanej do 2022 r. strategii dąży do uzyskania pozycji lidera w obszarze paliw nowej generacji. Aby te plany urzeczywistnić, przedstawiciele Grupy LOTOS oraz spółki LOTOS Lab, jako podmiotu realizującego zadania w zakresie inicjowania, koordynowania, finansowania i realizacji projektów badawczo-rozwojowych, podpisali we wrześniu br. dokumenty inicjujące wspólną działalność badawczo-rozwojową z Politechniką Warszawską. Współpraca polegać będzie na przygotowaniu prototypów wybranych urządzeń z obszaru niskoemisyjnego transportu oraz magazynowania energii.

LOTOS prowadzi również projekt, który pozwoli zwiększyć udział paliw niskoemisyjnych, dzięki wykorzystaniu LNG jako paliwa żeglugowego. Oprócz współpracy z Remontowa LNG Systems, w kwietniu br., LOTOS Asfalt oraz PGNiG Obrót Detaliczny podpisały umowę o wspólnej ofercie usługi bunkrowania statków paliwem LNG, pochodzącym z Terminala Gazowego w Świnoujściu. Porozumienie pozwoli m.in. na szersze komercyjne wykorzystanie gazoportu w Świnoujściu.

Oprócz działań stricte biznesowych, Grupa LOTOS S.A. jest aktywna w obszarze budowania świadomości zastosowania wodoru w transporcie. W ubiegłym roku z inicjatywy Grupy LOTOS S.A. powstał Klaster Technologii Wodorowych i Czystych Technologii Energetycznych, którego misją jest inicjowanie działań na rzecz zwiększenia znaczenia technologii wodorowych. Klaster i Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza były organizatorem pierwszej polskiej konferencji wodorowej (1st Polish Conference on Hydrogen Technology PCHET 2018) 25 października br. w Gdyni.

źródło: orpa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *