Metro na Targówek: trwa wyposażanie tuneli
Prace wykończeniowe już trwają. – W tunelu D17 (między Szwedzką i Targówkiem) są montowane startery do bankietów (chodników) do układu torowego. W tunelu D18 (między Targówkiem a Trocką) te bankiety są już wykonane. Startujemy z trasami kablowymi pod instalacje elektroenergetyczne. Planujemy, że na przełomie marca i kwietnia będzie można zobaczyć pierwsze elementy gotowego torowiska – zapowiedział Paweł Skorupa, kierownik kontraktu ze strony wykonawcy, firmy Astaldi.
Zakończenie drążenia tuneli umożliwia też zakończenie prac konstrukcyjnych na stacji C16 Szwedzka. – Ta stacja jest najmniej zaawansowana, ale to celowe – tutaj umieszczone było zaplecze tarczy przed drążeniem ostatniego odcinka. Będziemy gonili – mówił Skorupa. – Kończymy demontaż lewej tarczy i kończymy usuwanie elementów związanych z drążeniem tuneli – fałszywego tunelu na potrzeby startu tarczy, kołysek itp. Na poziomie -1 trwają prace wykończeniowe w zakresie pomieszczenia 200, czyli głównego pomieszczenia zasilającego stację – opisywał Paweł Skorupa. Widać już ścianki pod perony, które na sąsiednich dwóch stacjach już są wykonane.
– Mam nadzieję, że w 2019 r. metro zgodnie z planem ruszy – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Prace na tym odcinku do stacji C18 Trocka mają zakończyć się w maju 2019 r. – nowe stacje zostaną udostępnione po odbiorach, które mogą potrwać kilka miesięcy. Niezależnie i równolegle, choć z kilkumiesięcznym przesunięciem, toczą się prace na odcinku zachodnim do stacji C6 Księcia Janusza. – Za parę dni zaczynamy drążenie tuneli na Woli – przypomniała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.