Metro wybrało projektantów dwóch nowych stacji

Wiemy już kto wykona prace przedprojektowe oraz projekty budowlane dla dwóch nowych stacji I linii metra – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów. O zamówienie starały się dwie doświadczone pracownie. 

Pierwszym etapem oceny ofert była ich analiza pod względem spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Następnie dokonano ich weryfikacji pod kątem doświadczenia oferentów. Było to kryterium, które w 60% decydowało o wyborze najkorzystniejszej oferty. Choć cena jednie w 40% wpływała na ocenę, to właśnie ona finalnie przesądziła o wyborze zwycięskiej pracowni. O zamówienie starały się bowiem dwie bardzo doświadczone w budowie metra firmy.

Ostatecznie najwyższą końcową wartość punktową (100 pkt) uzyskała oferta Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o. Projektant wycenił zakres prac na kwotę 7 364 010,00 zł brutto. Oferta ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.,  z uwagi na oferowaną wyższą cenę usługi (7 613 894,34 zł brutto), uzyskała 98,69 pkt. Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych oferenci mają teraz 10 dni na odwołanie się od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty. 

W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania, projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.). Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.

Nowe stacje na linii M1

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów. Co ważne, według wstępnych założeń, uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.

Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jest wskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP).

Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, Metro Warszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
16 ⁄ 4 =