Nowe buspasy

W przyszłym roku autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego będą jeździły po nowych buspasach. Rozpoczęło się projektowanie kolejnych wydzielonych pasów dla transportu publicznego.

Dziś mamy w Warszawie ok. 70 km funkcjonujących buspasów. Dzięki temu, że są wydzielone z normalnego ruchu drogowego, autobusy WTP przemieszczają się nimi szybko i sprawnie. Tysiące pasażerów – np. autobusy jeżdżące buspasami na Trasie Łazienkowskiej do centrum w ciągu godziny przewożą ponad 8 tys. osób – zyskują znakomity dojazd do pracy, szkoły, kina itp. To oznacza także mniej aut na ulicach miasta a tym samym mniejsze zanieczyszczenie powietrza i mniej hałasu. Wyznaczanie nowych buspasów jest jednym z elementów zmian w polityce transportowej służących poprawie jakości powietrza zapowiedzianych przez Rafała Trzaskowskiego, prezydenta stolicy.

W przyszłym roku wyznaczone zostaną kolejne kilometry nowych buspasów. W Zarządzie Transportu Miejskiego rozpoczęły się prace nad projektami organizacji ruchu wprowadzającej wydzielone pasy dla autobusów na ulicach:

·         Bitwy Warszawskiej – w obu kierunkach, od ronda Zesłańców Syberyjskich do ul. Grójeckiej;

·         Radzymińskiej – kierunek północny, wyjazd z miasta, od ul. Trockiej do Łodygowej;

·         Puławskiej – w obu kierunkach, od Doliny Służewieckiej do al. Wilanowskiej.

Przygotowana zostanie także analiza zasadności wytyczenia buspasa w al. Prymasa Tysiąclecia między ul. Górczewską a rondem Zesłańców Syberyjskich. Wśród analizowanych czynników znajdują się m.in. natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
40 ⁄ 20 =