O elektromobilności w Warszawie

Wśród wyzwań jakie stoją przed polską elektromobilnością są nie tylko zagadnienia związane z technologiami używanymi do napędzania aut elektrycznych. Ważna jest również infrastruktura umożlwiająca ich ładowanie. W Warszawie trwa III Kongres pojazdów elektrycznych i infrastruktury do ich ładowania.

– Żyjemy w czasach fascynującego przełomu. Kiedyś być może nazwiemy ten okres kolejną rewolucją technologiczną – mówił Robert Soszyński, wiceprezydent m.st. Warszawy podczas otwarcia kongresu – Warszawa już dawno podjęła decyzję, w którym kierunku chce podążać. Miasto nie chce ograniczać się do roli biernego obserwatora. Od lat popularyzujemy wiedzę, rozpowszechniamy najlepsze praktyki, ale też inspirujemy działania zmierzające do realizacji wspólnych celów energetycznych i klimatycznych. Dziś toczymy zażarte dyskusje stojąc przed dylematem: czy współczesne paliwa znajdą formułę żeby się obronić? 

Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy

Co odróżnia auta spalinowe od samochodów napędzanych energią elektryczną? Jakie miejsce w Europie i świecie zajmuje polska elektromobilność? Czy polskie uczelnie mają coś szczególnego do zaoferowania przedsiębiorstwom zainteresowanym produkcją aut elektrycznych? Między innymi na te pytania odpowiedzi poszukują uczestnicy III Kongresu pojazdów elektrycznych i infrastruktury do ich ładowania, który odbywa się w gmachu Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii.

– Nasze spotkanie to doskonała okazja nie tylko do wymiany myśli wśród naukowców, przedsiębiorców i osób zainteresowanych tematyką pojazdów elektrycznych. To także szansa na poznanie osób, które faktycznie w procesie tworzenia polskiej elektromobilności uczestniczą – mówił prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak, prorektor ds. rozwoju Politechniki Warszawskiej. –Od lat współpracujemy z miastem. Jesteśmy jego częścią, ale taż mamy wiele wspólnych spraw i projektów. Nasze mury i kadra są zawsze do dyspozycji – dodał profesor.

Kongres zorganizowali: Miasto Stołeczne Warszawa, Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej oraz Fundacja Nasza Energia. Partenarmi Kongresu byli: Renault, Rafako i PGE Dystrybucja. Podczas III Kongresu swoje pojazdy i roboty prezentują studenci z kół naukowych Politechniki Warszawskiej.

źródło: um.warszawa.pl


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
30 ⁄ 15 =