Parkingi pod prądem

Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Powstałyby na parkingach systemu „Parkuj i Jedź”. Rozpoczęły się już przygotowania do realizacji tego przedsięwzięcia. Rozpoczął się dialog techniczny z firmami zajmującymi się tą technologią.

Samochody, które zamiast konwencjonalnego napędu spalinowego mają napęd całkowicie elektryczny, lub napęd hybrydowy ze zwiększonym zasięgiem na akumulatorze stają się coraz popularniejsze. Ich liczba na naszych drogach zwiększa się systematycznie. Dlatego ZTM, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ich właścicieli planuje uruchomienie  stacji ładowania takich pojazdów. W celu zwiększenia dostępności planowane jest by stacje ładowania powstały na istniejących parkingach P+R.

Żeby jak najlepiej przygotować się do realizacji tego przedsięwzięcia ZTM pod koniec czerwca ogłosił dialog techniczny dotyczący zaprojektowania, wykonania i uruchomienia systemów ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na istniejących parkingach P+R na terenie Warszawy. Do dialogu zgłosiło się dziewięć firm. W wyniku dialogu ZTM chce zdobyć wiedzę dotyczącą najnowszych, najkorzystniejszych i najtańszych rozwiązaniach funkcjonujących na rynku. Wiedza taka będzie z pewnością przydatna przy oszacowaniu wartości zamówienia. Informacje zdobyte podczas dialogu posłużą do opracowania dokumentacji przetargowej dla zamówienia.

Warto wspomnieć, że plan uruchomienia stacji do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na parkingach P+R wiąże się z koniecznością nowelizacji regulaminu parkingów. W dokumencie powinny zostać opisane zasady korzystania z tego typu urządzeń. Niewykluczone, i takie rozwiązanie ZTM będzie rekomendował radnym, że korzystanie z ładowarek dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych będzie bezpłatne. Przy okazji zmiany regulaminu pod kątem stacji ładowania, ZTM zamierza również przeprowadzić konsultacje społeczne wśród użytkowników parkingów dotyczące jego zapisów. W ich trakcie zebrane zostaną sugestie i propozycje jego kolejnych modyfikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
17 − 3 =