Pierwsze szyny w tunelu

Na realizowanym obecnie odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Targówek trwają prace przy budowie torowiska. W tunelu pojawiły się już pierwsze odcinki szyn. – W tym tygodniu planowane jest pierwsze betonowanie – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Astaldi.
W ciągu kilkunastu ostatnich dni rozpoczęła się budowa torowiska w tunelach II linii metra na budowanym obecnie odcinku wschodnim-północnym do stacji C18 Trocka. Wykonywane jest zbrojenie płyty torowej, układane są bloczki i szyny. – Prace są prowadzone rownolegle w tunelu prawym i lewym na odcinkach D18 Trocka – Targówek i D17 Targówek – Szwedzka. Oczywiście najbardziej zaawansowane prace trwają na odcinku D18 od strony Trockiej, bo tu najwcześniej zakończyły się inne prace tunelowe – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Astaldi.

Wykonawca zapowiada, że w II kwartale tego roku powinien być gotowy odcinek torowiska. – W tym tygodniu planowane jest pierwsze betonowanie torowiska. Początek jest najtrudniejszy, bo wpierw trzeba poukładać wszystkie elementy – wyjaśnia Witczyński.

Na odcinku wschodnim-północnym, łączącym stacje C18 Trocka i C15 Dworzec Wileński, na początku roku zakończyło się drążenie tuneli. Niedawno władze miasta informowały o nadplanowym wykonaniu prac. – Jesteśmy zadowoleni z efektu i postępu robót – mówi Mateusz Witczyński. Budowa tego odcinka ma zakończyć się w maju 2019 r. Nowe stacje zostaną udostępnione pasażerom po odbiorach, które rozpoczną się po zakończeniu prac.

Niedawno Metro Warszawskie ogłosiło też przetarg na budowę ostatniego wschodniego-północnego odcinka II linii metra, prowadzącego na Bródno – od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno. Oferty poznamy w II połowie kwietnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *