Pierwsze szyny w tunelu
Wykonawca zapowiada, że w II kwartale tego roku powinien być gotowy odcinek torowiska. – W tym tygodniu planowane jest pierwsze betonowanie torowiska. Początek jest najtrudniejszy, bo wpierw trzeba poukładać wszystkie elementy – wyjaśnia Witczyński.
Na odcinku wschodnim-północnym, łączącym stacje C18 Trocka i C15 Dworzec Wileński, na początku roku zakończyło się drążenie tuneli. Niedawno władze miasta informowały o nadplanowym wykonaniu prac. – Jesteśmy zadowoleni z efektu i postępu robót – mówi Mateusz Witczyński. Budowa tego odcinka ma zakończyć się w maju 2019 r. Nowe stacje zostaną udostępnione pasażerom po odbiorach, które rozpoczną się po zakończeniu prac.
Niedawno Metro Warszawskie ogłosiło też przetarg na budowę ostatniego wschodniego-północnego odcinka II linii metra, prowadzącego na Bródno – od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno. Oferty poznamy w II połowie kwietnia.