Pierwszy w Polsce rozjazd z krzyżownicą głębokorowkową

Dobiegają końca prace na trasie tramwajowej na Nowodwory (odcinek pętla Tarchomin Kościelny – Nowodwory). Wraz nową inwestycją Spółka Tramwaje Warszawskie wdraża najnowsze rozwiązania technologiczne służące podnoszeniu komfortu podróży tramwajami. Na końcu trasy, w celu umożliwienia zawracania wagonów, zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które Spółka stopniowo planuje rozszerzać na całą sieci torów tramwajowych w Warszawie.

Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza bardziej cichą i komfortową podróż tramwajem.  Nowe rozjazdy eliminują drgania i hałas słyszalny wewnątrz, jak i na zewnątrz wagonu. Co równie ważne, rozwiązanie to daje możliwość pokonywania rozjazdu tramwajowego z większą prędkością, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu podróży.

Z punktu widzenia eksploatacji taboru i rozjazdów, krzyżownice głebokorowkowe w stosunku do płytkorowkowych wydłużają okres pomiędzy regeneracjami kół i samej krzyżownicy.

Wdrożenie rozjazdów z krzyżownicami głębokorowkowymi jest elementem planu modernizacji, który Spółka prowadzi od wielu lat. W ramach przygotowania do zastosowania krzyżownic głębokorowkowych prowadzona jest stopniowa wymiana taboru na nowoczesny, posiadający tzw. szerokie obręcze kół.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *