Rusza przetarg na rozbudowę Warszawy Gdańskiej
Wiadomo jednak, że większość dalekobieżnego ruchu przelotowego ma zostać przekierowana na Warszawę Gdańską, a stacja w obecnym kształcie – z jednym tunelem na perony – nie będzie w stanie obsłużyć znacznie zwiększonych potoków podróżnych. Dlatego też PKP PLK planują jej znaczną rozbudowę.
Przedmiotem ogłoszonego właśnie przetargu jest zaprojektowanie i wykonanie robót w zakresie dostosowania infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów. Zakres prac opisany w programie funkcjonalno-użytkowym przewiduje budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. Przejście o szerokości minimalnej 9,5 m będzie kończyć się bezpośrednio za peronem 4. Na każdy peron prowadzić będzie jeden ciąg schodów ruchomych, schody zwykłe oraz winda. Posadzka oraz schody zwykłe zostaną wykonane z płyty żelbetowej, ściany zostaną obłożone okładziną z paneli aluminiowych perforowanych w kolorze białym oraz antracytowym, a sufit podwieszany zostanie wykonany z paneli z siatki w kolorze antracytowym.
Termin składania ofert mija 24 września. O wyborze zadecydują cena (70%) oraz termin realizacji (30%). Prace mają zostać wykonane w terminie, który nie przekracza 20 miesięcy. Szacowana wartość zamówienia wynosi 54,3 mln zł netto.