Wybierz bezpieczeństwo, jedź warszawską taksówką

„Wybierz bezpieczeństwo, jedź warszawską taksówką” tak brzmi hasło kampanii informacyjnej, dzięki której, mieszkańcy i turyści mogą dowiedzieć się jak rozpoznać licencjonowaną warszawską taksówkę.

Od końca października br. w środkach komunikacji miejskiej wyświetlane są spoty informacyjne na temat kampanii. Celem akcji jest podkreślenie bezpieczeństwa, jakie mieszkańcom i turystom zapewnia podróżowanie licencjonowaną warszawską taksówką. Kulminacja kampanii informacyjnej przypadnie w okresie 29.10-04.11 br. Ten szczególny czas: zbliżający się Dzień Wszystkich Świętych, podróże na cmentarze i wcześniej zapadający zmrok, mogą sprzyjać przewoźnikom, którzy stosują niedozwolone praktyki.

Aby uchronić pasażerów przed korzystaniem z usług nieuczciwych przewoźników na plakatach, ulotkach i w spotach informacyjnych wyeksponowano elementy oznakowania, wyróżniające taksówkarzy z licencją.

Pamiętaj, że licencjonowana warszawska taksówka posiada:

  • prawidłowe oznakowanie, czyli żółto czerwony pas (w barwach Warszawy), z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy,
  • w prawym górnym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, zawierająca numer licencji oraz numer rejestracyjny pojazdu,
  • wewnątrz pojazdu powinien znajdować się identyfikator, opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem oraz taksometr, wskazujący aktualną taryfę i opłatę,
  • w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi – powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca  o cenie za 1km w I strefie taryfowej (po jej zewnętrznej stronie,) a rewers tabliczki widziany z siedzenia pasażera powinien zawierać taryfę opłat.

Po wykonaniu usługi taksówkarz zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki. Paragon za wykonany przejazd należy zawsze zachować – w przypadku ewentualnych nieprawidłowości jest on podstawą do późniejszych roszczeń.

W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć reklamację do Urzędu m.st. Warszawy lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa 19115.

Do kampanii poprzez dystrybucję materiałów informacyjnych aktywnie włączyły się Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, Polskie Koleje Państwowe S.A., PKS Polonus, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie oraz Izba Administracji Skarbowej w Warszawie. Ponadto materiały informacyjne eksponowane będą między innymi w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, Pałacu Kultury i Nauki, na stacjach I i II linii metra, w stołecznych teatrach muzeach i bibliotekach oraz w miejskich ośrodkach zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
29 − 20 =