Zawsze w pogotowiu. To był pracowity rok

Kończący się rok był pracowity dla Pogotowia Drogowego ZDM. Otrzymaliśmy ponad 35 tys. zgłoszeń, zabezpieczyliśmy ponad 1000 awarii, zużyliśmy 7000 kg masy asfaltowej.

Pracownicy Pogotowia Drogowego ZDM przez całą dobę, siedem dni w tygodniu patrolują pas drogowy. W razie potrzeby zabezpieczają i oznakowują awarie – np. jezdni czy chodników. Prowadzą też bieżące naprawy i usuwają uszkodzenia.  W sytuacji, kiedy awaria występuje na drodze, która nie jest w naszym zarządzie, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, Pogotowie Drogowe niezwłocznie zabezpiecza teren i przekazuje informację do właściwej jednostki.

Do końca roku jeszcze parę dni, zatem bilans nie jest jeszcze ostateczny. Do chwili obecnej pracownicy pogotowia zabezpieczyli 1076 awarii. Zarówno na drogach będących w zarządzie ZDM, jak i na pozostałych. Najwięcej – 644 – interwencji dotyczyło dróg powiatowych. Na kolejnych miejscach znalazły się drogi wojewódzkie (210 interwencji) i krajowe – 78. Do zabezpieczenia tych awarii zużyto 7290 kg masy asfaltowej na zimno. To najprostszy i najszybszy (ale doraźny) sposób uzupełniania ubytków w nawierzchni jezdni.

Wykruszenia, które bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu dla ruchu kołowego, są zabezpieczane bez względu na to w czyim zarządzie znajduje się droga. W kolejnym etapie przesyłamy informację do właściwego zarządu drogi, który w okresie wiosennym zdejmuje masę na zimno, czyści wykruszenie i docelowo uzupełnia ubytek asfaltem lanym. Jeśli droga znajduje się w naszym zarządzie, docelową naprawę asfaltem lanym zlecamy naszemu wykonawcy.

Długa lista

Do Pogotowia Drogowego wpłynęło łącznie 35 420 zgłoszeń. Najwięcej dotyczyło oświetlenia ulicznego (12402), sygnalizacji świetlnej (6216), uszkodzeń nawierzchni (4280) i znaków drogowych pionowych (3165). Otrzymaliśmy ponad tysiąc zgłoszeń dotyczących uszkodzenia chodnika (1324), a także 579 zgłoszeń dotyczących awaryjnego zajęcia pasa drogowego i 1000 w związku z reklamami w pasie drogowym. Pojawiło się też kilkaset dotyczących np. czasowej organizacji ruchu (314), czy zieleni miejskiej (271).

Najwięcej zgłoszeń wpłynęło od mieszkańców, w tym za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115. W sumie to ponad 19 tys. zgłoszeń. Ponad 3 tys. zgłoszeń otrzymaliśmy z Centrum Zarządzania Kryzysowego (3467) i od jednostek miejskich: straży miejskiej (1665), Zarządu Oczyszczania Miasta (731), MPWIK (326), Zarządu Transportu Miejskiego (235).

Dziękujemy za zgłoszenia. Wszystkie telefony i maile od mieszkańców pozwalają nam działać jeszcze sprawniej i jeszcze szybciej zabezpieczać awarie, jak również realizować wnioski mieszkańców. Zachęcamy zatem do korzystania z ogólnomiejskiego numeru telefonu 19 115, pod którym można zgłosić każdą sprawę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
20 ⁄ 5 =