Zielona fala dla tramwajów

Na 142 skrzyżowaniach działa zielona fala dla tramwajów. Nowoczesna technologia sprawia, że czas podróży może skrócić się o kilka minut.

Dotychczas zieloną falę budowano poprzez montaż na torach czujników, wykrywających nadjeżdżające tramwaje. Koszt budowy takiej instalacji na jednym skrzyżowaniu wynosił od 50 do 100 tysięcy złotych. Wiązała się z tym budowa podziemnych instalacji. Inżynierowie z Tramwajów Warszawskich zaproponowali skorzystanie z nadajników satelitarnych GPS, które są zamontowane we wszystkich tramwajach. Taki system działa już na trzech skrzyżowaniach. Doświadczenia pokazują, że jest to optymalne rozwiązanie. 

Oszczędności i niezawodność

System jest niezawodny i kompatybilny z wcześniej wprowadzonymi rozwiązaniami – zbiera dane z czujników indukcyjnych i podczerwieni. Następnie dane są przetwarzane w systemie, którym opiekuje się zespół informatyków i programistów. Wirtualną zieloną falę zdecydowaliśmy się zastosować w całej stolicy. Takie rozwiązanie to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale i czasu przeznaczonego na roboty ziemne.

Liczba skrzyżowań z zieloną falą dla tramwaju

Od ubiegłego roku liczba skrzyżowań z zieloną falą dla tramwaju wzrosła z 98 do 142. Jest to już blisko 60 proc. skrzyżowań w stolicy, przez które przejeżdżają tramwaje. Zaplanowaliśmy, że w 2021 roku będzie ich aż 70 procent. 

Zielona fala na kolejnych skrzyżowaniach

Skupiamy się na kilku obszarach w Warszawie. Na prawym brzegu Wisły będzie to al. Waszyngtona i ul. Grochowska. W centrum m.in. ulice Marszałkowska i Prosta. Dodatkowa strefa wykrywania tramwajów pojawi się też na placach Zawiszy i Starynkiewicza oraz w wielu miejscach na Żoliborzu, Bemowie i Mokotowie.

Lista skrzyżowań i ulic, na których budowana jest zielona fala dla tramwaju:

al. Waszyngtona – skrzyżowania z ul. Saską, ul. Międzyborską, ul. Grenadierów, ul. Międzynarodową, ul. Kinową,

ul. Grochowska  – skrzyżowania z ulicami: Wspólna Droga, Zamieniecka,  Żółkiewskiego, Kwatery Głównej,rondo Wiatraczna: część wschodnia i zachodnia (skrzyżowanie ul. Grochowska – ul. Wiatraczna),

·         pętla Nowe Bemowo

·         ul. Prosta – przy przejściach dla pieszych z ulicami Miedzianą i Twardą

·         plac Zawiszy (dodatkowa strefa wykrywania tramwajów)

·         plac Starynkiewicza (dodatkowa strefa wykrywania tramwajów)

·         ul. Marszałkowska – przejścia dla pieszych z al. Armii Ludowej, ul. Litewską, ul. Zoli

·         ul. księdza J. Popiełuszki – skrzyżowania z ulicami Krasińskiego i Sarbiewskiego (przejście dla pieszych), przy placu Henkla (przejścia dla pieszych),

·         ul. Mickiewicza przy placu Inwalidów i skrzyżowaniu z ul. gen. Zajączka,

·         ul. Słomińskiego – przy Dworcu Gdańskim (zawracanie), skrzyżowanie z ul. Bonifraterską (przejście dla pieszych),

·         al. Niepodległości – skrzyżowania z ul. Koszykową, ul. Nowowiejską i al. Armii Ludowej/ul. Wawelską

·         ul. Raszyńska przy ul. Filtrowej

·         ul. Rakowiecka – skrzyżowanie z ul. św. Andrzeja Boboli

ul. Radiowa – skrzyżowania z ulicami: Dywizjonu 303, Wrocławską i Szadkowskiego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
4 × 27 =