TRIGGO: polski pojazd przyszłości [WIDEO]

Rafał Budweil, pasjonat motoryzacji, stworzył oryginalną konstrukcję ultralekkiego samochodu miejskiego. TRIGGO, bo tak nazywa się ten elektryczny pojazd przyszłego miejskiego transportu, zaprezentowany został 19 stycznia br. podczas I Kongresu polskich producentów pojazdów elektrycznych i infrastruktury energetycznej do ich ładowania.

Polska globalna innowacja w e-mobilności – prezenatacja

***

Konieczność ochrony klimatu oraz zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza na terenach zurbanizowanych powoduje, że światowy przemysł motoryzacyjny poświęca coraz więcej uwagi możliwości rozwoju elektromobilności. Rozwój transportu elektrycznego zaplanowano również w Polsce. 7 czerwca 2016 roku wicepremier Mateusz Morawiecki i minister energii Krzysztof Tchórzewski zaprezentowali plany elektryfikacji polskiej motoryzacji. Zgodnie z Planem Rozwoju Elektromobilności administracja publiczna będzie korzystać z pojazdów o napędzie elektrycznym do 2025 roku. Dodatkowo w rozwój elektromobilności ma zaangażować się polski przemysł motoryzacyjny dostarczając części i komponenty niezbędne do produkcji elektrycznych samochodów. Zgodnie z założeniami w trakcie trwania tej fazy nastąpi skokowe przełamanie kilku barier ograniczających rozwój elektromobilności: mentalnej, technologicznej i infrastrukturalnej, a samochód elektryczny stanie się „naturalnym wyborem”.

Podczas Kongresu, w gronie reprezentantów administracji rządowej i samorządowej, przedstawicieli nauki oraz ekspertów branżowych zastanawialiśmy się m.in. w jaki sposób zapewnić realizację rządowego projektu budowy polskiego samochodu elektrycznego, jakie mogą być bariery dla tego programu i potencjalne problemy oraz sposoby ich rozwiązania. Wspólnie szukaliśmy też odpowiedzi na pytanie czy jesteśmy w stanie wyprodukować samochód elektryczny dla obywatela o przeciętnych dochodach?

Kongres został objęty patronatem przez pana Krzysztofa Tchórzewskiego – Ministra Energii RP, pana Grzegorza Matusiaka – posła na Sejm RP, Rektora Politechniki Warszawskiej. Patronat merytoryczny objął prof. Lech M. Grzesiak, dziekana Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
13 − 3 =