Tramwaj na Gocław z wygodnym węzłem przesiadkowym

Tramwaje Warszawskie zaplanowały, że pierwszy tramwaj na Gocław dojedzie za niecałe pięć lat. Projektanci odpowiadający za ten projekt już wiedzą, jak będzie wyglądało jedno z najważniejszych miejsc na nowej linii tramwajowej. Przesiadka w alei Stanów Zjednoczonych z tramwaju do autobusu będzie łatwa, szybka i co najważniejsze – wygodna.

Tramwaj górą!

Trasa tramwaju na Gocław pozwoli mieszkańcom tego osiedla, na którym mieszka ponad 50 tysięcy osób, dojechać do przystanku Centrum przy rondzie Dmowskiego w kilkanaście minut. Ale jeśli ktoś będzie chciał jechać np. do Metra Politechnika, to będzie mógł przesiąść się do autobusu na przecięciu nowej linii tramwajowej i alei Stanów Zjednoczonych. Zespół projektantów z Tramwajów Warszawskich założył, że przesiadka musi być po prostu wygodna. Jak będzie wyglądało to miejsce?

Aleja Stanów Zjednoczonych będzie biegła w otwartym tunelu. Wszystkie samochody i autobusy jadące po buspasach, znajdą się poniżej poziomu terenu. Nad wykopem zaplanowaliśmy budowę wiaduktu tramwajowego wraz z przystankami. Tramwaje będą zatrzymywały się dokładnie nad aleją Stanów Zjednoczonych i dzięki temu, do przystanku autobusowego będzie do przejścia tylko kilka metrów – mówi kierownik zespołu projektującego linię na Gocław, Grzegorz Madrjas.

Z wiaduktu tramwajowego na poziom alei Stanów Zjednoczonych do autobusów pasażerowie zejdą schodami lub zjadą jedną z czterech wind. Perony tramwajowe będą miały szerokość pięciu metrów. Obok torów tramwajowych znajdą się dwa chodniki i droga dla rowerów, zapewniające pieszym i rowerzystom połączenie Gocławia z Saską Kępą. Na obydwu przystankach znajdzie się także standardowe wyposażenie – wiaty chroniące przed deszczem i śniegiem i elektroniczne tablice z rozkładami jazdy.

Z Gocławia do centrum w niecałe 18 minut

Zaplanowany czas przejazdu tramwajem z Gocławia do ronda Dmowskiego to niecałe 18 minut. To zdecydowanie szybciej niż jazda autobusem, która trwa nawet 30 minut. Nowa linia tramwajowa o długości niemal 4 km pobiegnie od alei Waszyngtona wzdłuż brzegu Kanału Wystawowego. Istniejące budynki mieszkalne na Saskiej Kępie oddzielone będą od zielonego torowiska parkowym pasem drzew i krzewów o szerokości kilkudziesięciu metrów. Na osiedlu Gocław linia tramwajowa zostanie zbudowana w pasie dzielącym ul. Bora Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Projekt obejmuje także modernizację torów w Alei Waszyngtona między rondem Wiatraczna a rondem Waszyngtona. W ramach inwestycji zostanie zbudowanych 15 peronów tramwajowych, a 9 istniejących zostanie zmodernizowanych pod kątem obsługi osób niepełnosprawnych. Inwestycji będzie towarzyszyć kupno 18 nowych jednokierunkowych tramwajów. Jej łączna wartość wyniesie 396 mln zł, przy dofinansowaniu UE w wysokości 62 mln zł. Inwestycja jest finansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POiŚ) na lata 2014 – 2020. Oznacza to, że powinna być ukończona w 2021 roku.

źródło: Tramawaje Warszawskie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
30 × 7 =