Zapraszamy na debatę pełną energii

Jeszcze tylko do piątku, 20 kwietnia, można zgłaszać swój udział w debacie „Bateria chemiczna jako źródło i magazyn energii, czyli dylematy przyszłej energetyki miejskiej”. Organizatorami wydarzeni są Miasto Stołeczne Warszawa, Politechnika Warszawska oraz Fundacja Nasza Energia.

Debata dotycząca energetyki miejskiej odbędzie się w środę, 25 kwietnia, w godz. 10.00-16.00 w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej przy ul. Rektorskiej 4.

Wydarzenie będzie podzielony na kilka części. Na samym początku gości przywitają Leszek Drogosz, dyrektor Biura Infrastruktury oraz Marcin Postawka, zastępca dyrektora CZIiTT. Następnie odbędzie się krótka prezentacja partnera wydarzenia z branży motoryzacyjnej, po której nastąpi dyskusja. W dalszej części wydarzenia prof. Władysław Wieczorek, dziekan Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, poprowadzi prezentację „Bateria chemiczna dla samochodu EV i magazynu energii – czego potrzebujemy, a co możemy mieć?” po której także nastąpi dyskusja. Po przewie kawowej prof. Lech Grzesiak, dziekan Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej przedstawi zebranym prezentację „Samochód elektryczny – polskie i światowe wyzwania technologiczne”.

Zapraszamy do udziału w debacie

Wciąż można zarejestrować swój udział w wydarzeniu. Zgłoszenia przyjmowane są do piątku, 20 kwietnia, pod adresem: rzecznik@wde.warszawa.pl. Dotychczas zrejestrowało się blisko 50 osób – zarówno naukowców, jak i samorządowców i przedsiębiorców.

Tematyka debaty

Elektromobilność w Polsce nabrała przyspieszenia. Co prawda nie ma jeszcze polskiego auta elektrycznego, ale informacje o elektromobilności są powszechnie znane, a na forach internetowych toczą się ciekawe dyskusje. Najczęściej zadawanymi pytaniami są: gdzie i za ile kupić elektryczne auto, jaki ma zasięg, gdzie naładować, ile czasu się ładuje? Niestety aut na elektrony nie przybywa, a infrastruktury do ładowania samochodów jest niewiele.

Do wyścigu o klienta indywidualnego transportu przyszłości stają koncerny paliwowe i energetyczne. Jeśli zrealizują swoje zamierzenia to już wkrótce będzie można bez większych problemów dojechać nad morze czy w góry. Pozostają jednak wciąż otwarte pytania o jakość infrastruktury energetycznej do ładowania – której dostępność być może zwiększy popyt na samochody elektryczne – a także o ceny aut, które nie spadają – być może z powodu jeszcze niewykształconego rynku. Polska elektromobilność wymaga budowy zaplecza naukowego, które wesprze obecnych pasjonatów budowy polskich pojazdów elektrycznych nowymi technologiami. Sercem samochodu elektrycznego jest bateria czyli trudna i skomplikowana myśl technologiczna. Pierwsze polskie Konsorcjum Pol-Stor-En ma przygotować baterię. Jaką? „Taką jaką życzy sobie przemysł” – odpowiada prof. Władysław Wieczorek,spirytus movens powstania Konsorcjum. Z serca baterii samochodu elektrycznego płyną elektrony. Żeby napędzić auto potrzebują układów elektrycznych i silnika. Czy jesteśmy przygotowani i umiemy budować takie układy dla polskich samochodów elektrycznych? „Mamy tutaj swoje szanse” – twierdzi prof. Lech M. Grzesiak. Elektromobilność to trudna, interdyscyplinarna dziedzina. Samochód elektryczny to z jednej strony technologie motoryzacyjne, baterie chemiczne, ale to także inne spojrzenie na energetykę XXI wieku w mieście przyszłości. Budowa infrastruktury do ładowania już wymusza pytania: Z jakiej energii będziemy ładować te auta? Jaką będą miały emisyjność?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
24 ⁄ 12 =