Mazda potwierdza parametry rewolucyjnego silnika Skyactiv-X i rozpoczyna jego sprzedaż

Klienci w Europie mogą już zamawiać Nową Mazdę 3 wyposażoną w silnik Skyactiv-X, z terminem odbioru aut wczesną jesienią 2019 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 112 900 zł za wersję Kai z najbogatszym wyposażeniem seryjnym w segmencie obejmującym m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigację satelitarną, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.

Wyposażony w unikatową technologię Mazdy zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI), 2-litrowy czterocylindrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Zapewniając kierowcom wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego, Nowa Mazda3 z jednostką Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm. Nowa Mazda3 Skyactiv-X z nadwoziem sedan osiąga zużycie paliwa zaledwie 4,3 l/100 km przy emisji CO2 96 g/km1,2,3.

Silnik Skyactiv-X w Nowej Maździe 3 w standardzie wyposażony jest w technologię Mazda M Hybrid. Nowatorski system miękkiej hybrydy wykorzystujący instalację 24V, pomaga obniżyć zużycie paliwa, emisje i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.

Tak jak pozostałe silniki Nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie, podobnie jak modele marek premium, również z systemem napędu na wszystkie koła – i-Activ AWD.

Mazda Skyactiv-X – dane techniczne[2]
Pojemnośćcm31,998
Stopień sprężania 16.3: 1
Moc maksymalnakW (KM)132 (180) przy 6000 obr./min
Maks. moment obrotowyNm224 przy 3000 obr./min
Rekomendowane paliwo 95 RON
Norma emisji spalin Euro 6d-TEMP
Zużycie paliwa wg WLTP[3]: Nowa Mazda3 Skyactiv-X
Rodzaj nadwozia HatchbackSedan
Skrzynia biegów 6MT6AT6MT6AT6MT6AT
Napęd FWDFWDAWDAWDFWDFWD
Wartość uśrednional/100 km16 cali18 cali5.5
5.8
6.2
6.3
6.0
6.2
6.6
6.9
5.4
5.6
6.0
6.2
Prędkość bardzo wysokal/10016 cali18 cali6.0
6.2
6.5
6.7
6.2
6.4
6.6
7.1
5.6
5.8
6.2
6.3
Prędkość wysokal/10016 cali18 cali4.6
5.0
5.3
5.4
5.2
5.3
5.7
5.9
4.7
4.9
5.2
5.4
Prędkość średnial/10016 cali18 cali5.2
5.5
5.8
5.8
5.7
6.1
6.4
6.5
5.3
5.4
5.7
5.9
Prędkość niskal/10016 cali18 cali6.6
7.1
8.0
8.1
7.8
7.8
8.7
9.3
6.8
7.0
7.9
8.2
Emisje CO2 
(w trybie mieszanym)
g/km16 cali18 cali125
131
140
142
137
142
149
157
122
127
136
142
Zużycie paliwa wg cyklu NEDC: Nowa Mazda3 Skyactiv-X[4]
Wartość uśrednional/100 km16 cali18 cali4.4
4.5
5.3
5.3
4.7
4.8
5.5
5.5
4.3
4.5
5.2
5.2
Poza miasteml/10016 cali18 cali4.1
4.2
4.7
4.8
4.3
4.4
4.9
4.9
3.9
4.1
4.6
4.6
W cyklu miejskiml/10016 cali18 cali4.9
5.1
6.4
6.2
5.4
5.5
6.6
6.6
5.0
5.2
6.2
6.1

[1] Zużycie paliwa nowej Mazdy 3 z silnikiem Skyactiv-X według cyklu WLTP: 4.6-9.3 l/100km; emisja CO2według cyklu WLTP: 122-157 g/km; zużycie paliwa według cyklu NEDC: 3.9-6.6 l/100km; emisja COwedług cyklu NEDC: 96-125 g/km.

[2] Dane dla Nowej Mazdy 3 Skyactiv-X w wersjach hatchback i sedan.

[3] Samochody poddano homologacji zgodnie z procedurą WLTP (Rozporządzenie (EU) 1151 / 2017; Rozporządzenie (EU) 2007/715).

[4] Aby zapewnić porównywalność danych NEDC – dane zostały określone zgodnie z Rozporządzeniem (UE) 1153 / 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
24 − 11 =