Cała M2
Wykonawca kolejnego odcinka drugiej linii metra poszukiwany. W środę, 27 czerwca, ogłoszony został przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji na Woli i Bemowie. Cała linia M2 będzie gotowa do 2023 roku.
– Dziś ogłaszamy przetarg na dwa kilometry trasy, które dopełnią drugą nitkę podziemnej kolei. Bardzo się cieszę, że podjęte przez nas wyzwanie staje się rzeczywistością. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
Metro Warszawskie ogłosiło właśnie przetarg na budowę tuneli i stacji roboczo nazywanych „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”. To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych. To najkrótszy z planowanych odcinków drugiej linii – będzie miał 2 kilometry długości. Przedsiębiorcy mogą składać oferty do 7 sierpnia, a wybrany wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy na realizację prac.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy. Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku – ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 38 miesięcy od daty podpisania umowy.
Centralny odcinek linii M2 czyli siedem stacji pomiędzy Wolą a Pragą-Północ działa od 8 marca 2015 r. Dziennie przewozi ok. 150 tys. pasażerów.