CITROËN AMI ŚWIĘTUJE PIERWSZY ROK SUKCESÓW

• Citroën świętuje pierwszą rocznicę wprowadzenia na rynek modelu Ami (Ami nie jest oferowany na rynku polskim). Był to rok aktywnego promowania rozwiązania, jakim jest 2-osobowy, prosty w użyciu, zwrotny, dostępny dla wszystkich, bezpieczny i wygodny pojazd elektryczny o niepowtarzalnej osobowości. Citroën Ami podbija nowe obszary w dziedzinie mobilności i jest nowoczesną odpowiedzią na zmiany zachodzące we współczesnym świecie. 

• Elektryczny Ami, to bezemisyjne rozwiązanie, które przykuwa uwagę w miejskim krajobrazie i zyskało już ponad 9 000 nabywców w Europie. Obecnie Ami występuje również w wersji dostawczej My Ami Cargo. Na wiosnę bieżącego roku samochód trafił do sprzedaży we Włoszech, Hiszpanii i Belgii, a od lata jest także dostępny na rynku portugalskim. 

• Obecnie szeroko otwiera się przed nim rynek brytyjski. Wyróżniony nagrodami „GQ Car Awards 2021” i „Auto Express New Car Awards” Ami trafi do sprzedaży na tym rynku w 2022 roku.

• Dla użytkowników indywidualnych Ami jest gwarancją niezależności, w szczególności dla rodzin dysponujących kilkoma środkami transportu i w wielu wypadkach mieszkających poza centrami dużych miast. Ami jest wykorzystywany przez wszystkich członków rodziny. Jego zakup jest czysto emocjonalny, zgodny z duchem czasu w obliczu nowych wyzwań stojących przed mikromobilnością, zakup, który 85% klientów poleciłoby komuś bliskiemu. 

• Dla firm Ami stanowi uzupełnienie floty, przyczynia się do zmniejszenia ich śladu węglowego i zapewnia im korzyści wynikające z bardzo niskich kosztów posiadania. Oprócz pięciu krajów zbytu, Ami jest również wykorzystywany w kampaniach na rzecz zrównoważonej mobilności w Grecji i Turcji.

BILANS PIERWSZEGO ROKU

Od momentu wprowadzenia Ami na rynek w maju 2020 r., ten mały pojazd stał się prawdziwym hitem. Świadczy o tym społeczność pierwszych klientów, których łączy wspólna wizja mobilności dzięki Citroënowi Ami. Wiele osób na tyle utożsamia się z fenomenem, jakim jest ten pojazd, że nie waha się go spersonalizować na własne podobieństwo lub w kolorach swojej firmy. Od momentu debiutu rynkowego sprzedanych zostało ponad 9 000 egzemplarzy Ami, z czego 6 500 we Francji i 2 000 we Włoszech.

KIM SĄ NABYWCY AMI ?

Nabywców Ami można podzielić na trzy zasadnicze grupy, które łączą wspólne oczekiwania dotyczące niezależności, zasięgu i odpowiedzialności za środowisko:

– Większość z nich, to rodziny z dziećmi,przywiązujące szczególną wagę do wartości użytkowych i pragnących zapewnić sobie pełną swobodę w kwestii mobilności. Rodziny dysponujące kilkoma środkami transportu, korzystające z każdego z nich w zależności od potrzeb. Łatwy w prowadzeniu, praktyczny i dostępny dla wszystkich osób powyżej 14 roku życia Ami uzupełnia ich potrzeby w tym zakresie. Zapewnia niezależność nastolatkom i znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa w porównaniu do jednośladów.

– Dla innych z kolei absolutnym priorytetem jest niezależność. Dysponujący bezpieczną, ogrzewaną kabiną Ami jest dla nich głównym środkiem transportu, który ułatwia ich codzienne przejazdy.

– I wreszcie są również tacy, dla których najważniejsze są kwestie ochrony środowiska. To głównie mieszkańcy miast, którzy nie chcą dłużej korzystać ze środków komunikacji miejskiej i wybierają Ami jako główny środek transportu.

Copyright maison-vignaux @ Continental Productions

Ami zyskuje popularność również poza centrami dużych miast: większość naszych klientów mieszka w małych miastach i na obszarach wiejskich, gdzie transport publiczny staje się rzadkością, a parkowanie i doładowywanie samochodu elektrycznego jest łatwiejsze. To dowodzi, że Ami nie jest wyłącznie autem miejskim.

Łatwy w prowadzeniu i bezpieczny dodatkowy pojazd w rodzinach dysponujących kilkoma środkami transportu: Zazwyczaj plasują się już w czołówce pod względem mobilności, ponieważ są dobrze wyposażeni, posiadają kilka środków transportu i jeden lub więcej rowerów elektrycznych. Mogący pomieścić dwie osoby, zamykany i ogrzewany Ami doskonale nadaje się do krótkich przejazdów. Uzupełnia listę środków transportu, z których klienci korzystają do innych celów: z samochodu do dłuższych podróży czy z roweru jako aktywnego środka transportu do treningu nóg.

Copyright maison-vignaux @ Continental Productions

Sposób na zdobywanie nowych klientów: znaczna liczba nabywców Ami nie była dotąd klientami marki Citroën. Duża skuteczność w penetracji rynku ma kluczowe znaczenie dla Marki, która w ten sposób nawiązuje kontakt z nowymi klientami. Niektóre osoby nie posiadają prawa jazdy i to one właśnie stanowią dla Citroën nową kategorię klientów.

MOTYWACJE I ZACHOWANIA ZAKUPOWE

Atrakcyjne pozycjonowanie i świadomość ekologiczna: nasi klienci sygnalizują nam swoje wyczulenie na cenę Ami, która jest dla nich głównym kryterium zakupu. Muszą bardzo pilnować budżetu przeznaczonego na zakup środka transportu. Jako „eko-obywatele” bardzo cenią sobie fakt, że ten czterokołowiec przyczyni się do obniżenia ich indywidualnego śladu węglowego.

Zdecydowane zainteresowanie nowoczesnością i nowymi wzorcami konsumpcji: Nasi klienci są fanami innowacji, a w Ami odnajdują tę oryginalność i nowatorskość tak pod względem kształtów auta jak i przebiegu kontaktu ze sprzedawcą odbywającego się w całości online, od zapoznania się z modelem poprzez jego zamówienie aż po dostawę do domu w unikatowym systemie dystrybucji z naszym partnerem Fnac-Darty z jazdami próbnymi w pobliżu miejsca zamieszkania i wreszcie dostawą do domu, jak dowolnego innego masowego produktu. Połączeni ze światem, spędzają średnio każdego dnia niemal 5 godzin w Internecie i na portalach społecznościowych. Właśnie w ten sposób udało się zyskać zainteresowanie nowej klienteli modelem Ami – poprzez rozbudowanie metod dystrybucji i ułatwienie klientowi całego procesu zakupowego.

Copyright maison-vignaux @ Continental Productions

Zwolennicy wyrazistego stylu: Klienci są pod wrażeniem możliwości jego personalizacji, która stanowi silny wyróżnik tego miejskiego pojazdu. Ami jest dostępny w 7 różnych wersjach. Ponad 8 na 10 klientów decyduje się na podkreślenie osobowości swojego Ami przy użyciu kolorowych akcesoriów. Większość z nich wybiera pierwszy poziom personalizacji – My Ami Orange, My Ami Grey, My Ami Blue lub My Ami Khaki – do wykonania w zabawowej konwencji „Zrób to sam”, która pozwala klientowi z zadziwiającą łatwością samodzielnie umieścić naklejki lub zainstalować akcesoria wchodzące w skład poszczególnych zestawów.

CITROËN AMI – ODPOWIEDŹ NA NOWE WYZWANIA MIKROMOBILNOŚCI

Citroën Ami umożliwia marce podbój nowego obszaru motoryzacji jakim jest mikromobilność. Filozofia tego samochodu jest prosta: promowanie swobody przemieszczania się za pomocą łamiącego wszelkie kanony, wyjątkowo przystępnego cenowo „elektryka”. Ami prezentuje całkowicie nowe, zrywające z dotychczasowymi standardami podejście do mobilności, od samego produktu po sposoby jego dystrybucji. To owoc obserwacji zmian zachodzących w sposobie korzystania ze środków transportu i w zachowaniach zakupowych. Ami jest także odpowiedzią na priorytetową dla władz i mieszkańców gmin pilną potrzebę podwyższania jakości życia oraz wynikającą stąd potrzebę udostępnienia zrównoważonych, oszczędnych i zwrotnych mikromobilnych środków transportu.

– Elektryczny, zwrotny i zajmujący niewiele miejsca Ami umożliwi wjazd do centrów miast. Chodzi głównie o rozładowanie korków w miastach, gdzie powietrze jest zanieczyszczone. Prawie 200 europejskich miast w dziesięciu krajach ustanowiło strefy niskoemisyjne, a szereg innych, takich jak Sztokholm, Londyn, Oslo, Mediolan, Dublin i Singapur, poszło jeszcze dalej, ustanawiając opłaty za wjazd do aglomeracji, aby zmniejszyć natężenie ruchu o 15 do 20% (według badania przeprowadzonego przez Game Changers Ipsos w listopadzie 2018 r.).

Copyright maison-vignaux @ Continental Productions

– Dzięki zasięgowi 75 km, łatwemu ładowaniu ze standardowego gniazdka 220 V i niezwykle konkurencyjnej cenie Ami sprzyja przejściu na pojazdy elektryczne. Elektromobilność rozwija się w szybkim tempie, szczególnie w strefach miejskich (132% wzrost na europejskim rynku pojazdów elektrycznych w 2020 roku w porównaniu do roku 2019). Najnowsze badanie przeprowadzone przez Cetelem Observatory wykazało rosnącą świadomość ekologiczną Europejczyków, z których 41% uważa, że głównym postępem w sektorze motoryzacyjnym w ciągu ostatnich dziesięciu lat jest bez wątpienia rozwój produkcji mniej zanieczyszczających środowisko pojazdów. 68% spośród nich deklaruje, że korzystałoby częściej ze swojego samochodu, gdyby mniej zanieczyszczał środowisko i uważa, że za dziesięć lat większość samochodów będzie z napędem hybrydowym (36%) bądź elektrycznym (13%).

– Wąski na zewnątrz, ale mieszczący swobodnie 2 osoby obok siebie, dostępny bez prawa jazdy od 14 roku życia, stabilny na 4 kołach i posiadający zamontowane na rurowej konstrukcji zamknięte nadwozie, Ami jest wygodnym, zwrotnym i chroniącym pasażerów środkiem transportu.Sprzedaż nowych urządzeń transportu indywidualnego (UTO) przeżywa prawdziwy boom. We Francji jest już ponad 500 tysięcy użytkowników elektrycznych rowerów, hulajnóg, deskorolek i monocykli (dane Ademe z 2020 r.). To urządzenia, które niekoniecznie nadają się do użytku dla wszystkich i są narażone na zagrożenia związane z miejskim ruchem drogowym. Tradycyjny samochód stopniowo ustępuje miejsca tym nowym, ekologicznym rozwiązaniom, oferującym całkiem nowe możliwości w sferze transportu indywidualnego. Ami gwarantuje większą niezależność, łatwość użytkowania oraz bezpieczeństwo i plasuje się jako alternatywa lub uzupełnienie już istniejących nowych środków transportu.

Copyright maison-vignaux @ Continental Productions

– Ekonomicznego, dostępnego w cenie od 19,99 €/miesiąc Ami można zamawiać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu na stronie sprzedaży online store.citroen.fr/ami. Autko jest również dostępne w sklepach naszego partnera Fnac Darty oraz w uczestniczącej w tym programie sieci Citroëna. E-handel jest w pełnym rozkwicie. W 2020 roku 8 na 10 Francuzów, czyli około 40 milionów osób dokonywało zakupów online (źródło: Fefad/Médiamétrie), co oznacza wzrost o 20,4% w ciągu jednego roku. Przykładowo grupa Fnac Darty odnotowała wzrost sprzedaży online w tym okresie o ponad 55%. Wiele mikroprzedsiębiorstw stworzyło własne strony internetowe sprzedaży online.

STAŁY, DYNAMICZNY ROZWÓJ

Podbój zagranicznych rynków. Po Francji i Włoszech, Ami jest obecnie wprowadzany na rynki Hiszpanii, Belgii i Portugalii. W każdym z tych krajów tworzony jest cały ekosystem, by oferować dokładnie taki sam produkt, będących połączeniem technologii cyfrowych i usług poszczególnych partnerów. Dziś przed Ami otwierają się nowe perspektywy: z kierownicą po lewej stronie, przekroczy kanał La Manche, by podbijać Wielką Brytanię.

My Ami Cargo – dostawcza wersja Ami. Firmy, których działalność wymaga wykonywania codziennych, częstych, krótkich przejazdów po mieście (średnio mniej niż 25 km dziennie), są narażone, podobnie jak kierowcy indywidualni, na utrudnienia w poruszaniu się po mieście związane z coraz większymi korkami, opłatami za przejazd, strefami niskiej emisji, strefami pieszymi i ścieżkami rowerowymi oraz trudnościami z parkowaniem. Da się zauważyć, że właściciele sklepów, przedstawiciele wolnych zawodów, rzemieślnicy, samorządy lokalne, firmy usługowe i zakłady przemysłowe, których działalność obejmuje realizację dostaw lub świadczenie usług, coraz częściej korzystają z dwu- lub trójkołowych środków transportu do poruszania się po centrach miast.

To skłoniło markę Citroën do stworzenia My Ami Cargo, dostawczej wersji Ami, jako alternatywy dla słabiej chroniących pasażerów przed kaprysami pogody dwu- i trzykołowych pojazdów, o pojemności użytkowej ponad 400 litrów, z modułową strefą po stronie pasażera, która może pomieścić do 140 kg towarów, a jej górna część pełni funkcję mobilnego biura. My Ami Cargo – bezpieczny, praktyczny, zwrotny i łatwy do zaparkowania pojazd z akumulatorem doładowywanym w ciągu zaledwie 3 godzin, oferowany po atrakcyjnej cenie i tańszy w użytkowaniu (zużycie energii poniżej 2 €/100 km, czyli 4-krotnie niższe niż w przypadku pojazdu spalinowego i zmniejszone o 30% koszty przeglądów), na który na wybranych rynkach już można składać zamówienia, posiada wszystko, co niezbędne, aby stać się przyjacielem użytkowników biznesowych. Jest to interesujące rozwiązanie, które przemawia do bardzo szerokiego grona odbiorców, od sprzedawców detalicznych po zakłady przemysłowe i od wolnych zawodów po floty firmowe.

Ami i jego użytkownicy stanowią dla Citroëna niewyczerpane źródło inspiracji. W szczególności dał on początek kolejnej innowacji w postaci akcji „My Ami Super Fan”, która została uruchomiona latem tego roku. Jej celem było umożliwienie potencjalnym nabywcom zbierania w bardzo oryginalny sposób opinii od klientów. Chodzi o zupełnie nowy sposób przeprowadzania jazd próbnych, w którym za kierownicą Ami zasiada jeden z jego 27 ambasadorów – osób, które już dokonały zakupu tego pojazdu i korzystają z niego na co dzień i chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami z nowicjuszami. Zapraszamy do odwiedzenia strony citroen.fr/ami.

Copyright maison-vignaux @ Continental Productions

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
2 − 2 =