DRUGIE MIEJSCE DLA KAMPANII „10 METRÓW”

Kampania „10 metrów” zajęła drugie miejsce w kategorii Road Safety podczas 13 edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych i Korporacyjnych FilmAT, który odbył się w Warszawie.

Jest to dla nas szczególne wyróżnienie, ponieważ działania na rzecz  poprawy  bezpieczeństwa pieszych  są jednym z priorytetów Zarządu Dróg Miejskich. Gratulujemy zwycięzcy – Tramwajom Warszawskim.  Kampania pt. „Odłóż smartfon i żyj” jest laureatem konkursu. Przewodniczącym jury był Zbigniew Żmudzki – polski producent Oscarowego „Piotrusia i Wilka”.

Już trzy lata temu Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął kompleksowe działania mające na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach. To właśnie wtedy rozpoczęliśmy audyt wszystkich naziemnych przejść bez sygnalizacji na terenie Warszawy. A po zakończeniu analizy tych blisko 2000 miejsc nasunął się wniosek, że głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu jest ograniczona widoczność. A przyczyną nagminne parkowanie samochodów w rejonie przejść dla pieszych.

Zarząd Dróg Miejskich sukcesywnie wdraża zalecenia audytorów, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na kolejnych przejściach i poprawiając bezpieczeństwo w rejonie „zebr”.

Kampania społeczna „10 metrów” to kolejny element działań w tym zakresie. Kampania była skierowana do kierowców i miała na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść. Oprócz już wdrażanych zmian w organizacji ruchu, chcemy budować świadomość społeczną, że za tymi przepisami przemawiają konkretne i ważne powody. Kierowcy samochodów, zastawiając przejścia, nie dają szansy innym na dostrzeżenie pieszego wchodzącego na jezdnię. A wiele tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, jakie powodują.

W Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. Kampania „10 metrów” miała pokazać, że każdy, kto parkuje zbyt blisko przejścia może być współodpowiedzialny za tragiczny wypadek.

PIERWSZY SPOT PROMUJĄCY KAMPANIĘ

 

DRUGI SPOT PROMUJĄCY KAMPANIĘ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
12 − 2 =