Jestem elektryczny. Warszawskie elektrobusy oznakowane
To nie pierwszy raz, gdy pojazdy o alternatywnym napędzie zostały specjalnie wyróżnione. Wcześniej, kilka lat temu, nowe barwy zastosowano na hybrydowych Solarisach – tradycyjny żółty pas został zastąpiony szarym, a na styku szarego i czerwonego pasa pojawiła się panorama Warszawy z wieżowcami. Później jednak, przy dostawie innych niskoemisyjnych pojazdów, zarzucono koncepcję stosowania innych barw. Z powodzeniem natomiast malowaniem elektryki wyróżniają inne miasta (np. Kraków).
MZA Warszawa posiada cztery 18-metrowe hybrydy Solarisa, 20 elektryków Solarisa o długości 12 metrów oraz 10 elektrycznych Ursusów o długości 12 metrów. Ponadto we flocie przewoźnika – jeżeli chodzi o napędy alternatywne – jeździ 35 Solbusów 18-metrowych na LNG. Niedawno spółka rozstrzygnęła przetarg na dostawy 80 autobusów 12- i 18-metrowych, zasilanych CNG. Zamówienie przypadło MAN-owi. Dalsze plany obejmują także zakup 130 przegubowych elektrobusów. Na razie stolica testuje jeden taki egzemplarz. Niedawno też napędy alternatywne – w tym zwłaszcza hybrydy i gazowe – zaczął premiować ZTM w ogłaszanych przetargach na usługi komunikacyjne.