Nadjechał ID.4

W dwudziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o Volkswagenie ID.4 z Michałem Świtajem, koordynatorem ds. elektromobilności marki Volkswagen. „ID.4 jest nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena, ale również pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym modelom z rodziny ID. do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70 procent” – mówi Michał Świtaj.Pierwszy elektryczny SUV w ofercie producenta został zbudowany na platformie podłogowej MEB, czyli tej samej co zaprezentowany wcześniej ID.3. Co różni oba samochody? Do jakich kierowców chce trafić Volkswagen ze swoim nowym modelem? Jakie wersje będą dostępne i jak będzie wyglądała konfiguracja? Jaki jest zasięg ID.4? Jak się prowadzi? Jak długo trzeba czekać na odbiór samochodu? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdują się w najnowszym odcinku naszego podcastu.

Volkswagen ID.4 jest oferowany w kilku prekonfigurowanych wersjach, z dwoma pojemnościami akumulatora i z trzema silnikami do wyboru – o mocy 148 KM, 170 KM lub 204 KM w zależności od wersji akumulatora.

Bazowy model z akumulatorem Pure o pojemności 52 kWh dostępny jest od 156 390 złotych. Samochód w tej wersji zapewnia zasięg wynoszący do 346 km (wg WLTP) i jest oferowany w trzech odmianach – podstawowej, City i Style. Analogiczne odmiany dostępne są także dla ID.4 z akumulatorem Pure Performance, który pozwala na szybsze przyspieszenie do 100 km/h, niż wersja Pure (w 9 sekund, podczas gdy wersja Pure osiąga 100 km/h w 10,9 s.).

Volkswagen ID.4 z akumulatorem Pro Performance o pojemności 77 kWh, który pozwala osiągnąć zasięg do 523 km (wg WLTP) i przyspieszenie w 8,5 s. do 100 km/h, jest oferowany w wersjach – podstawowej, Life, Business, Family, Tech i Max. Ceny zaczynają się od 190.890 zł za model podstawowy i kończą na 253.190 zł za wersję Max. W wyposażeniu dwóch ostatnich wersji znajduje się m.in. wyświetlacz Head Up Display, który oferuje obraz w rozszerzonej rzeczywistości. Wyświetla on ważne informacje przed przednią szybą, oddzielnie na dwóch polach, co jest światową nowością. Płaskie pole, znajdujące się niżej, wskazuje prędkość jazdy, znaki drogowe oraz symbole systemów asystujących i nawigacji w postaci statycznych symboli.
Główną innowacją są dynamiczne wskazania pojawiające się w większym polu wyświetlacza, sprawiające wrażenie, jakby znajdowały się w odległości około 10 metrów przed autem. W polu o przekątnej około 70 cali pojawiają się wirtualne linie na jezdni oraz strzałki i punkty docelowe systemu nawigacyjnego. Wszystkie symbole wydają się wkomponowane w rzeczywiste otoczenie samochodu i aktywnie reagują – np. gdy auto zbliża się do miejsca, w którym powinno skręcić strzałka staje się coraz większa, a przy tym przezroczysta, żeby nie przesłaniać widoku

Jak podkreśla gość 25. odcinka podcastu – „Docelowo, od nowego roku modelowego, formuła oferty będzie nieco inna: przez konfigurator będzie można przejść dużo łatwiej niż dotychczas, za pomocą zaledwie dziesięciu kliknięć”.

Więcej szczegółów i informacji na temat Volkswagena ID.4 znajdziecie w pełnej wersji tego odcinka „Elektrycznie Tematyczni”. Zapraszamy do słuchania i subskrybowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
27 × 28 =