Pasażerowie testowali pociągi SKM i metra
W środę 22 sierpnia na stacji kolejowej Warszawa Gdańska i stacji metra Warszawa Stadion pasażerowie stołecznej komunikacji miejskiej mogli przekazać swoje uwagi odnośnie wyposażenia i aranżacji wnętrz pociągów SKM i Metra Warszawskiego.
Spotkanie było realizacją jednej z rekomendacji wydanych przez Radę Warszawskiego Transportu Publicznego (więcej o Radzie WTP – tutaj), zalecającej ZTM konsultowanie zakupów pojazdów komunikacji miejskiej w zakresie potrzeb osób o ograniczonej mobilności i percepcji. Pod koniec lipca zbierano uwagi pasażerów na temat wyposażenia czterech autobusów i trzech tramwajów. Teraz przyszła kolej na elektryczne zespoły trakcyjne 27WE Elf i 35WE Impuls eksploatowane przez Szybką Kolej Miejską oraz pociąg Inspiro należący do Metra Warszawskiego. – Miejski tabor kolejowy czyli pociągi SKM i metra jest dość dobrze dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i ograniczoną mobilnością – powiedział Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. – Chcemy jednak poznać opinie pasażerów bo często o tym, czy ktoś może bez przeszkód pojechać komunikacją miejską czy nie, decydują szczegóły, które można wyeliminować modernizując pojazdy czy też podczas zakupu nowego taboru – podkreślił.
Od godz. 11.00 na jednym z peronów stacji Warszawa Gdańska można było wejść do podstawionych dwóch pociągów SKM. Pasażerowie, w tym osoby z niepełnosprawnościami, rozmawiali z przedstawicielami ZTM, reprezentantami przewoźników oraz producentów taboru. Wyrażali swoje wątpliwości i otrzymywali wyjaśnienia dotyczące zastosowanych w pojazdach udogodnień. Mogli również przekazać swoje uwagi i sugestie dotyczące aranżacji przestrzeni pasażerskiej udostępnionych składów. Później uczestnicy spotkania przejechali jednym z pociągów na stację Warszawa Stadion i przeszli na stację metra Stadion Narodowy. Tam czekał już pociąg podziemnej kolei Inspiro. Również i w tym przypadku można było przedstawić swoje uwagi i propozycje dotyczące wyposażenia wnętrza pojazdu.
Uczestnicy spotkania wypełniali specjalne ankiety. Na ich podstawie ZTM stworzy raport podsumowujący zgłoszone uwagi i propozycje. Dokument będzie zawierał także zalecenia dotyczące przyszłych zakupów nowych pojazdów i modernizacji obecnie używanych. Wyniki przeglądu taboru posłużą poprawie jakości funkcjonowania Warszawskiego Transportu Publicznego, a zwłaszcza komfortu podróży osób o ograniczonej mobilności i percepcji.
Ponieważ z różnych względów nie wszyscy zainteresowani mogli przybyć na spotkanie, a zależy nam na zebraniu opinii i uwag jak największej grupy pasażerów, prosimy wszystkich chętnych o przekazywanie ich poprzez zakładkę kontakt – napisz do nas. Należy tam wybrać kategorię „inne”, a jako temat wiadomości wpisać „przegląd taboru”. Uwagi można złożyć także w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów, korzystając z druku pobranego stąd. Na uwagi i opinie czekamy do końca sierpnia.