Pociągi wrócą na linię obwodową w październiku

Prace na linii obwodowej (nr 20), łączącej Warszawę Gdańską z peronem 8 Warszawy Zachodniej, powoli dobiegają końca. – Wykonawca deklaruje zakończenie głównych prac w połowie sierpnia. Już w tę niedzielę przystępujemy do prób obciążeniowych nowych wiaduktów – mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. inwestycji warszawskich.
Wykonawca powoli finiszuje prace na linii obwodowej w Warszawie. Na sporej części wisi już sieć trakcyjna. – W niedzielę będzie miała miejsce ważna dla wykonawcy i inwestora chwila. Odbędą się próbne obciążenia statyczne wybudowanych wiaduktów. Na każdy z tych obiektów wjedzie prawie 120-tonowa lokomotywa i będą wykonywane pomiary techniczne. To taka kropka nad i – sprawdzenie dobrze wykonanych prac na tym odcinku – mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. inwestycji warszawskich.

Co warte podkreślenia, perony wykonane są w wysokim standardzie – eleganckie, ale bez przepychu. To miła estetyczna niespodzianka względem tego, co do tej pory PKP PLK realizowały na wielu nowych i modernizowanych przystankach. Wiaty przykrywają większą część peronu. Oprócz ławek pojawiły się też drewniane podpórki dla stojących pasażerów. Na krawędzi peronowej ułożono natomiast szare płyty z guzkami i innymi elementami dotykowymi dla osób z dysfunkcjami wzroku.

Prace miały zakończyć się kilka miesięcy temu, ale nierozwiązana sprawa historycznych bunkrów poniemieckich spowodowała opóźnienie harmonogramu. Jak informują PKP PLK, wykonawca deklaruje zakończenie głównych prac w połowie sierpnia. – Zostaną jeszcze drobne prace wykończeniowe. Przewidujemy uruchomienie ruchu pociągów na linii 20 w październiku – deklaruje Safuta-Pawlak. Jak dodaje, wszystko zależy od odbiorów dokonywanych przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.

Linia 20 w zasadzie powstała od nowa. – Linia obwodowa, trochę zapomniana przez warszawiaków, połączy Warszawę Zachodnią z Warszawą Gdańską. Do dyspozycji pasażerów oddamy nowoczesną, wyremontowaną linię – z windami, szerokimi peronami itp. Na skrzyżowaniu z Górczewską będziemy mogli wygodnie się przesiąść do II linii metra – będzie to bardzo dobre uzupełnienie połączeń komunikacyjnych Warszawy – mówi Safuta-Pawlak.

Elementem inwestycji są nowe przystanki. Teraz, wraz z wznowieniem ruchu, zostanie oddany przystanek Koło przy Obozowej. Drugi przystanek – Powązki przy Powązkowskiej – zostanie oddany w przyszłym roku. – Do końca roku ma być pozwolenie na jego budowę – mówi Agnieszka Safuta-Pawlak. Jak dodaje, jego realizacja będzie wiązała się z pewnymi ograniczeniami w ruchu.

Po zakończeniu prac pociągi wrócą na dotychczasową trasę – od strony Legionowa, przez Warszawę Gdańską do Warszawy Zachodniej (peron 8). Układ torowy, który umożliwi bezkolizyjne połączenie linii obwodowej z linią radomską w kierunku Służewca i Piaseczna, będzie wykonany dopiero w trakcie przebudowy Warszawy Zachodniej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
8 × 7 =