Przebudowa Warszawy Zachodniej: Ruszyła budowa dużej wiaty

Pejzaż budowy stacji Warszawa Zachodnia zmienia się intensywnie. Pasażerowie dostrzec mogą już nie tylko elementy trzech nowych peronów, ale także pierwszy słup dużej wiaty, która przykryje wszystkie perony.
W maju, po dwóch miesiącach, zakończyło się nasuwnie kładki, która łączy Wolę i Ochotę z peronami. – Teraz będziemy konstruować wejścia na kładkę i pochylnię od strony północnej (rejon ul. Tunelowej) – mówi Michał Wrzosek, rzecznik wykonawcy, firmy Budimex. Kładka umożliwi dostęp do peronów w kolejnych etapach przebudowy, gdy istniejący tunel pod peronami zostanie w całości zamknięty.

Widać już coraz więcej elementów trzech nowych peronów, w tym jednego dodatkowego – oznaczonego nr 8 – który powstaje po północnej stronie stacji, od strony Tunelowej (istniejący peron nr 8 na linii obwodowej stanie się peronem nr 9). Trzy tygodnie temu ruszyła budowa wiat sektorowych na peronach 6, 7 i 8 po wschodniej stronie stacji. – Zamontowano także pierwszy słup pod duże zadaszenia peronów. Planujemy w tym roku postawić duże zadaszenie. Tym samym wiele elementów wielkogabarytowych będzie widoczna już w tym roku – mówi Wrzosek.

Kontynuowane są prace przy budowie nowego tunelu pod torami, który będzie znacznie szerszy i zapewni dojście do linii obwodowej. Na poziomie -2 zaplanowano przestrzeń dla przyszłej linii tramwajowej, która docelowo ma połączyć Wolę z Ochotą, Mokotowem i Wilanowem. – Wykonane są już ściany szczelinowe pod planowanymi peronami nr 6, 7 i 8 i wykonane są głębokie fundamenty pod słupy podpierające strop tunelu i docelowe zadaszenie na peronach 6, 7 i 8 – mówi rzecznik Budimeksu.

Postępuje także budowa tzw. budynku wielofunkcyjnego, czyli zaplecza stacji (lcs, monitoring, obsługa dworca). – Skończyliśmy budowę części podziemnej, i budujemy parter budynku. Budynek ma zostać oddany zakończony do wiosny przyszłego roku – informuje Michał Wrzosek. Ruszyły też prace przy remoncie modernistycznej nastawni w międzytorzu. – Stara nastawnia będzie elementem nowego dworca. Ma zostać odrestaurowana pod nadzorem konserwatora zabytków – wyjaśnia rzecznik.

Kolejne kroki milowe na inwestycji to zakończenie peronów 6, 7 i 8, a także rozpoczęcie budowy obiektów inżynieryjnych w rejonie głowicy zachodniej stacji. Pierwsze nowe perony oraz kładka mają zostać udostępnione na przełomie III i IV kwartału tego roku 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
28 ⁄ 14 =