Punkt zwrotny: 70% kierowców w Europie rozważyłoby kupno samochodu elektrycznego

70%1 europejskich kierowców odpowiada twierdząco na pytanie, czy rozważyliby zakup samochodu elektrycznego jako swego kolejnego samochodu. Najczęstszym powodem, dla którego kierowcy biorą pod uwagę tę zmianę, są korzyści środowiskowe, jakie daje pojazd o zerowej emisji (49%1).

Ten ogólnoeuropejski sondaż jest najbardziej do tej pory kompleksowym badaniem firmy Nissan dotyczącym nawyków kierowców i ich doświadczeń, jeśli chodzi o ładowanie pojazdów elektrycznych. Badanie pokazuje, że istnieją dobre powody, aby korzystać z pojazdu elektrycznego, i obala wiele mitów, które zniechęcają kierowców do zmiany samochodu na bezemisyjny.

Nissan objął sondażem grupę 7000 kierowców, w równych proporcjach posiadaczy samochodów z napędem elektrycznym i spalinowym. Celem badania było ustalenie, co motywuje lub zniechęca kierowców do przejścia na mobilność elektryczną. Ten ogólnoeuropejski sondaż jest najbardziej do tej pory kompleksowym badaniem firmy Nissan dotyczącym nawyków kierowców samochodów elektrycznych.

Opublikowane wyniki wstępne pokazały, że poziom zadowolenia kierowców samochodów elektrycznych jest obiecująco wysoki, gdyż 89%1 z nich stwierdziło, że odejście od pojazdu z silnikiem spalinowym było słuszną decyzją. 74%1 czuje się bardziej odprężonymi w trakcie jazdy autem elektrycznym, a 77%1 uważa, że prowadzi się go bardziej płynnie niż samochód spalinowy.

97%1 kierowców stwierdziło, że zamiana samochodu spalinowego na elektryczny była „zgodna z oczekiwaniami” lub „łatwiejsza”, co jest zachęcające dla tych, którzy dopiero rozważają rozpoczęcie przygody z elektryfikacją.

Ponadto większość (70%1) kierowców przyznaje, że zasięg ich samochodu elektrycznego jest większy niż oczekiwali przed zakupem. Fakt ten rozwiewa wątpliwości 58%1 właścicieli samochodów spalinowych, którzy nie rozważają zakupu samochodu elektrycznego ze względu na rzekomy mały zasięg, oraz pokazuje, że w rzeczywistości posiadanie samochodu elektrycznego jest oceniane wysoce pozytywnie.

Dzięki nowemu sondażowi na własne oczy widzimy, że europejscy kierowcy wybierają elektryfikację. Wciąż jeszcze odkrywają, co mają do zaoferowania samochody elektryczne, natomiast my chcemy im pokazać ogromne korzyści płynące z mobilności elektrycznej i to, jak łatwa jest to zmiana” – powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes regionalny ds. strategii produktowej i planowania cen w Nissan AMIEO.

Począwszy od niskich kosztów eksploatacji po zaskakujące osiągi – samochody elektryczne takie jak Nissan LEAF zmieniły wrażenia z codziennej jazdy na lepsze”.

Pomimo różnic między posiadaczami samochodów elektrycznych a spalinowych, idea zrównoważonego rozwoju jest ważna dla wszystkich: blisko 85%1 wszystkich ankietowanych kierowców ceni sobie bycie przyjaznym dla środowiska.

Moc zmiany

Ankieta pokazała, że kierowcy chętnie jeżdżą samochodami elektrycznymi i uważają, że jest to przyjemne doświadczenie: 89%1 europejskich kierowców takich samochodów ma pozytywne wrażenia, a 78%1 uważa, że jest lepiej niż oczekiwali.

Co więcej, ponad jedną trzecią (34%1) kierowców do zmiany na samochód elektryczny przekonały zaawansowane technologie w nich dostępne, co pokazuje, że systemy te odgrywają kluczową rolę jeśli chodzi o zwiększanie przyjemności z jazdy.

Blisko jedna trzecia (31%1) kierowców samochodów spalinowych rozważających kupno samochodu elektrycznego potwierdza, że właśnie zaawansowana technologia kusi ich do tej zmiany, co pokazuje, że jej rola w rewolucji elektrycznej jest większa niż kiedykolwiek wcześniej.

Klimat pod kontrolą

Badanie wykazało, że blisko połowa (49%1) kierowców samochodów spalinowych rozważa zmianę ze względu na to, że samochody elektryczne są przyjazne dla środowiska, natomiast 40%1 użytkowników samochodów elektrycznych przesiadło się z tego właśnie powodu. 33%1 kierowców samochodów elektrycznych podjęło tę decyzję ze względu na zeroemisyjny charakter tych pojazdów, co dodatkowo podkreśla znaczenie ekologicznej mobilności.

Wyniki są dobre: w ciągu ostatniej dekady właściciele samochodów Nissan LEAF na całym świecie zapobiegli emisji do atmosfery ponad 2,5 miliona ton CO2.

Aby jeszcze wyraźniej pokazać swoje zaangażowanie w walkę ze zmianami klimatu, Nissan zaprezentował niedawno plany osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 r. we wszystkich swoich produktach i działaniach. W Europie do końca roku budżetowego 2023 pojazdy zelektryfikowane będą stanowiły około połowy sprzedaży, a zwiększona produkcja energii ze źródeł odnawialnych w zakładach w Sunderland ma zaspakajać 20% ich zapotrzebowania na energię, co wystarczy do produkcji wszystkich zeroemisyjnych Nissanów LEAF przeznaczonych na rynek europejski.

Oszczędność paliwa

Perspektywa niskich kosztów eksploatacji kusi 31%1 kierowców samochodów spalinowych rozważających zmianę na samochód elektryczny. Zaś po przesiadce 83%1 kierowców bezemisyjnych aut stwierdza, że koszty eksploatacji są niższe niż oczekiwali.

Aby uświadomić wszystkim kierowcom (w tym również samochodów spalinowych) możliwe oszczędności wynikające z zamiany na samochód elektryczny, brytyjski oddział Nissana wprowadził nową wersję internetowego kalkulatora oszczędności paliwa, pozwalającego na obliczenie, ile można zaoszczędzić w danym okresie dzięki zmianie samochodu na Nissana LEAF. Wybrawszy odpowiedni układ napędowy, cenę paliwa i energii elektrycznej można przeprowadzić symulację potencjalnych oszczędności wynikających ze zmiany na pojazd w pełni elektryczny. 

Seria Moje życie z Nissanem LEAF

Ponieważ wielu kierowców jest skłonnych zrobić pierwszy krok w stronę motoryzacji zelektryfikowanej, Nissan chciał dać głos właścicielom modelu LEAF i umożliwił im podzielenie się swoimi doświadczeniami jeśli chodzi o korzyści płynące z jazdy samochodem elektrycznym. Prezentujemy wypowiedzi właścicieli tych samochodów w formie cyklu filmików pt. Moje życie z Nissanem LEAF, przedstawiających ich wyjątkowe historie i korzyści wynikające z mobilności elektrycznej.

Ponieważ wszyscy właściciele mieli swój wkład w kształtowanie historii Nissana LEAF, stał się on niemalże członkiem ich rodzin. Quentin Lemaire z Francji kupił Nissana LEAF w ramach ekologicznego stylu życia. W jego rodzinie pojawiło się nowe dziecko i potrzebny był mu odpowiedni środek transportu. Z kolei Shannon Monroe ze Stanów Zjednoczonych był jednym z pierwszych użytkowników modelu LEAF (od roku 2010). Po przejechaniu ponad dwustu tysięcy kilometrów na napędzie elektrycznym ich podziw dla modelu LEAF przekracza bariery pokoleniowe i trwa do dziś.

Świadectwem wszechstronności i wygody prowadzenia modelu LEAF jest to, że stał się on również sprawdzonym narzędziem pracy. Fabien Verbrugghe, kierowca Uber Green z Francji, ceni sobie cichy, ale szybko reagujący układ napędowy modelu LEAF, który daje jego klientom zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo, a jednocześnie zapewnia niskie koszty eksploatacji, czyniąc Nissana LEAF najlepszym sprzymierzeńcem w biznesie. Neil Swansonze Szkocji wygrał w konkursie możliwość próbnego użytkowania modelu LEAF. Następnie kupił własnego Nissana LEAF i nie żałuje. Wykorzystuje ten zaawansowany technologicznie samochód zarówno w celach zawodowych, jak i rekreacyjnie. 135 000 km jazdy bez zanieczyszczania powietrza.

500 000 właścicieli modelu LEAF to jedni z najbardziej lojalnych klientów na świecie. Podkreślając wyjątkowe, pozytywne doświadczenia naszych klientów związane z posiadaniem pojazdów elektrycznych zwiększamy nasze zaangażowanie w popularyzowanie korzyści wynikających z mobilności elektrycznej i w pokazywanie płynącej z niej radości i satysfakcji” – powiedział Arnaud Charpentier.

Aby poznać wszystkie korzyści z posiadania pojazdu elektrycznego, odwiedź stronę https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf/oszczednosci-korzysci.html

Każdy odcinek cyklu Moje życie z Nissanem LEAF prezentuje autentyczne historie pokazujące mobilność elektryczną jako przyjemny sposób na życie. 

Dowiedz się więcej o w pełni elektrycznym Nissanie LEAF i innych produktach Nissana na stronie https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf.html.

Dołącz do akcji Nissana „Electrify the World” – obserwuj ją na portalach FacebookTwitterInstagram i LinkedIn oraz poprzez hasztag #ElectrifyTheWorld.

###

Badanie 

1 Badanie firmy OnePoll przeprowadzone na grupie 7000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Holandii, Hiszpanii, Włoch i krajów skandynawskich (Norwegia, Szwecja i Dania) w dniach 29 stycznia – 23 lutego 2021. Badanie zostało przeprowadzone online przez odpowiednio akredytowanych ankieterów. Respondentów jeżdżących pojazdami elektrycznymi lub spalinowymi wybrano za pomocą pytań przesiewowych i danych profilowych, aby zapewnić odpowiednią strukturę demograficzną badania. Ustalono określone limity, aby zapewnić reprezentatywność rynkową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
9 × 9 =