Renault Master w nowej wersji napędowej – Z.E. Hydrogen

Nowa generacja Renault Master nie zdążyła jeszcze zdobyć większej popularności na drogach a francuski producent już pokazał zupełnie nową wersję napędową. To popularna „Masterka” w wersji wodorowej, a więc zasilana silnikiem elektrycznym i generująca energię z dzięki ogniwom paliwowym.

Renault Master Z.E Hydrogen ma oferować 350 kilometrów zasięgu. To niemal trzy razy tyle, co oficjalny zasięg elektrycznego Mastera bez układu wodorowego. Co też ciekawe, samochód ma być dostępny zarówno jako furgon, jak i jako podwozie pod zabudowę. Furgony mają też być dostępne w kilku wersjach nadwoziach, liczących do 20 m3 przestrzeni ładunkowej.

Tankowanie wodoru to kwestia 5-10 minut. Po tym krótkim czasie odzyskujemy więc pełen zasięg, nie musząc ustawiać się pod ładowarką elektryczną. Problemem nie powinny też być osiągi. Ile natomiast wyniosą ceny? Tutaj dochodzimy do chyba najciekawszej kwestii.

Dokładny koszt Mastera Z.E. Hydrogen nie jest jeszcze znany. Zapewne przekroczy on 50 tys. euro, gdyż na mniej więcej tyle wycenia się zwykłą wersję z bateriami. Podano też, że dokładnie 48,3 tys. euro netto ma kosztować we Francji wodorowe Kangoo Z.E. Hydrogen. A że Kangoo samo w sobie jest samochodem znacznie tańszym, wodorowy Master na pewno te 48 tysięcy przekroczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
7 × 2 =