Renault: nowe hybrydy i kolejne samochody elektryczne
• Renault K-ZE – nowy, w 100% elektryczny i przystępny cenowo model, dzięki któremu Grupa Renault zamierza wzmocnić swoją ekspansję na świecie. Pierwszym rynkiem, na którym będzie dostępny, będą Chiny.
• Elektryfikacja ― na rynku europejskim pojawiają się wersje Clio, Mégane i Captur z napędem hybrydowym lub hybrydy plug-in.
• AEX: Grupa Renault prezentuje Augmented Editorial Expérience (AEX) i pokazuje, jak może wyglądać mobilność przyszłości oraz dostępne na pokładzie samochodu spersonalizowane treści multimedialne.
Carlos Ghosn, prezes Grupy Renault, zapowiedział dwa kolejne etapy procesu elektryfikacji gamy modeli Renault. Są one przewidziane w ramach planu strategicznego „Drive the Future” i oznaczają nowy, miejski, elektryczny, przystępny cenowo samochód, który już w 2019 roku w pierwszej kolejności trafi na rynek chiński. Dodatkowo w 2020 roku pojawią się wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in najbardziej popularnych modeli: Clio, Captur i Mégane. Carlos Ghosn podzielił się również swoją wizją przyszłych pokładowych systemów multimedialnych i zapowiedział AEX (Augmented Editorial Experience), unikatową koncepcję zaprezentowaną 2 października podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu.
Nowe modele i nowe rynki zbytu
Grupa Renault, która jest pionierem w zakresie w 100% elektrycznych indywidualnych środków transportu, zaprezentowała model Renault K-ZE. Jest to nowy, elektryczny samochód z segmentu A. Jego stylistyka jest wzorowana na SUV-ach. Samochód dysponuje zasięgiem 250 km w cyklu NEDC, co jest najlepszym wynikiem wśród aut z tego segmentu. Wyróżnia się wyrazistą, sportową, muskularną i zwartą sylwetką. Oprócz przykuwającego uwagę designu Renault K-ZE charakteryzuje się łatwością doładowywania akumulatora trakcyjnego dzięki podwójnemu systemowi ładowania, który jest przystosowany do gniazdek domowych i do publicznych terminali. Prowadzenie tego elektrycznego auta jest szczególnie przyjemne dzięki takim elementom wyposażenia, jak czujniki parkowania tyłem, kamera cofania centralny ekran z systemem nawigacji i szeregiem usług mobilnych.
Chiny są zarówno największym rynkiem zbytu samochodów elektrycznych, jak i krajem o najwyższym tempie wzrostu rynku. Zaprojektowany z myślą o podboju światowych rynków Renault K-ZE trafi w pierwszej kolejności na rynek chiński. Będzie lokalnie produkowany przez e-GT New Energy Automotive Co, spółkę joint-venture utworzoną wspólnie przez Dongfeng Motor Group i Nissana. Celem tej współpracy jest rozwijanie produkcji i sprzedaży konkurencyjnych pojazdów elektrycznych przeznaczonych na rynek chiński.
Grupa Renault była pionierem, a obecnie jest liderem w produkcji samochodów elektrycznych. Nasz najnowszy model Renault K-ZE jest przystępnym cenowo, miejskim samochodem. Stylistycznie wzorowany na SUV-ach, symbolizuje wszystkie atuty Grupy Renault: naszą pozycję lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych, bogate doświadczenie w produkcji przystępnych cenowo modeli oraz naszą zdolność do tworzenia solidnych układów partnerskiej współpracy – powiedział Carlos Ghosn, prezes Grupy Renault.
Renault potwierdziło również wprowadzenie dodatkowego etapu w procesie elektryfikacji swojej gamy modeli. W 2020 roku klienci poznają zalety elektromobilności za kierownicą znanych i docenianych modeli Renault dzięki hybrydowej wersji Clio i hybrydowym wersjom plug-in Mégane i Captur.
Z wykorzystaniem innowacyjnej i opracowanej w 100% przez Renault technologii e-Tech, Grupa będzie mogła zaoferować systemy hybrydyzacji w modelach z segmentów B i C.
AEX – nowe rodzaje treści multimedialnych premium dostępne na pokładzie samochodu
Podczas konferencji prasowej Carlos Ghosn przedstawił rewolucyjne zmiany w sposobie korzystania z samochodu w związku z możliwościami jakie dają nowe rodzaje mobilności. W inteligentnym i autonomicznym pojeździe, w którym nie będzie już potrzeby skupiania uwagi na prowadzeniu, użytkownicy zapragną spędzać podróż w ciekawszy sposób, zarówno prywatnie, jak i zawodowo, optymalnie wykorzystując odzyskany czas.
W związku z tym Grupa Renault nawiązała kontakty z branżą mediową i podpisała pierwszą umowę współpracy edytorskiej z Grupą Challenges, obejmując część jej udziałów. Owocem tej współpracy jest Augmented Editorial Experience (AEX). Z AEX każda podróż może stać się unikatową okazją do nauki i poznawania nowych treści.
Wraz z nadejściem ery inteligentnych i autonomicznych pojazdów, użytkownicy będą mieli coraz większe oczekiwania związane z wykorzystaniem czasu w trasie. Wspólnie z Grupą Challenges stworzyliśmy wizję spersonalizowanej podróży przyszłości w inteligentnym samochodzie – oświadczył Carlos Ghosn.
Nieprzerwany dostęp do treści multimedialnych premium, serwowanych w całkowicie odmienny i dający poczucie pełnego zanurzenia sposób, stanie się kluczowym czynnikiem wyróżniającym.
Koncepcja AEX została zaprezentowana na stoisku Grupy Renault podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Wchodząc do obszernej kapsuły z wyświetlanymi w niej na panoramicznym ekranie o kącie 222° czterema scenariuszami, odwiedzający dowiedzą się, jak odmienne i wzbogacające będzie podróżowanie samochodem dzięki nowym, przygotowanym przez redakcję Grupy Challenges, interaktywnym i spersonalizowanym treściom multimedialnym premium.
Kapsuła AEX i nowy, autonomiczny, inteligentny, elektryczny koncepcyjny pojazd-robot Renault klasy premium są umieszczone na stoisku Grupy Renault obok siebie i pozwalają odwiedzającym z łatwością wyobrazić sobie, jak będzie wyglądać podróżowanie autonomicznymi samochodami jutra.
żródło: Renault