Co się zmieni w metrze w 2018 r.?

W 2018 r. – jak co roku – w warszawskim metrze przewidziano szereg prac utrzymaniowych i modernizacyjnych. Najciekawsze zadania będą jednak realizowane z budżetu obywatelskiego – ekrany informujące o odjazdach tramwajów i autobusów, a także murale na szybach windowych.

 

ZTM zaplanował dalszą przebudowę stref bramek biletowych, w ramach których pojawiają się nowe, wyższe szklane przegrodzenia, nowe wyjścia awaryjne oraz szersza bramka dla osób z bagażem, wózkiem itp. W tej chwili w trakcie realizacji są prace na odcinku od stacji A1 Kabaty do stacji A5 Ursynów. W tym roku przebudowa ma zostać przeprowadzona na pozostałym odcinku – od stacji A6 Służew do stacji A18 Plac Wilsona. W sumie w budżecie miasta na ten cel zapisano 4,4 mln zł.

W ramach środków na wykonanie oznakowania dla potrzeb osób niepełnosprawnych ZTM przewiduje wykonanie oznakowania żółtymi pasami na schodach stałych na wszystkich stacjach I linii, a także uzupełnienie istniejącej informacji wizualnej na stacjach II linii metra dla osób niepełnosprawnych.

Niestety, nieprędko poprawione zostaną wciąż występujące błędy w nowych oznaczeniach (w tym tablice kierujące do złych wyjść). – Jeszcze w I kwartale 2018 r. ZTM przeprowadzi powtórny audyt dotyczący potrzeb i zadań do zrealizowania związanych z szeroko pojmowaną informacją pasażerską na obu liniach metra. Prace nad dokumentem zakończą się w II kwartale, a wnioski z niego płynące wskażą dalszy kierunek działań w tej sferze – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM Warszawa.

Jak informuje Metro Warszawskie, w tym roku w zakresie taboru przewidziano naprawy główne poziomu P5 osiemnastu wagonów serii Alstom Metropolis, zestawionych w trzy kompletne składy, a także 32 wagonów rosyjskich serii 81. Zwiększone zostanie bezpieczeństwo w dostępie do kabin pociągów. – W 2018 roku kontynuowana będzie modernizacja dostępu do kabiny maszynisty polegająca na montażu zamków do kabiny maszynisty z systemem klucza we wszystkich typach pojazdów metra. Modernizacja zostanie wykonana na wszystkich 53 niezmodernizowanych dotąd pojazdach – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Jeżeli chodzi o infrastrukturę, przewidziano modernizację systemu sterowania ruchem w zakresie modernizacji urządzeń na stacjach A5 Ursynów i A6 Służew. W ramach modernizacji systemu sterowania ruchem pojazdów metra na I linii zainstalowane zostaną liczniki osi. Zaplanowano również modernizację systemu zdalnego sterowania urządzeniami sanitarno-technicznymi na odcinku od stacji A14 Świętokrzyska do stacji A23 Młociny (w sumie 9 stacji), a także systemu dyspozytorskiego łączności dla I linii w Centralnej Dyspozytorni.

Ciekawe projekty zostaną zrealizowane z budżetu obywatelskiego. ZTM planuje wykonanie koncepcji systemu wyświetlaczy na stacjach metra, informujących o czasie do odjazdu komunikacji naziemnej. Tablice takie miałyby pojawić się nad wejściami oraz na peronach stacji Ratusz i Słodowiec. Ponadto mają powstać murale na szybach windowych na stacjach Imielin i Stokłosy (4 szyby).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
10 − 2 =