Stacja Targówek – już widać wystrój
Prace wykończeniowe na stacjach północno-wschodniego odcinka II linii metra wkraczają w decydujący etap. Trwa intensywny montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów i oznaczeń.
– Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka – grafitowym, Targówek – bieli a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już 80 proc. metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektury i tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, a budowlane halogeny zastąpiło docelowe oświetlenie stacyjne.
Na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych.
Równolegle do prac wykończeniowych stacji trwa montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również tradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem w sytuacjach awaryjnych.
Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad 6 kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.
Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta obecnie około 150 tysięcy pasażerów.