Tramwaj ze Służewca do Wilanowa. Dwa warianty
Jednocześnie spółka przygotowuje się do ewentualnej realizacji innych tras – m.in. ze Służewca do planowanego węzła przesiadkowego na Dworcu Południowym i w perspektywie dalej do Wilanowa. – Koncepcja trasy tramwajowej od Ronda Unii Europejskiej do Dworca Południowego jest gotowa. Do czego ją potrzebujemy? Jeśli będą dostępne kolejne środki UE na inwestycje szynowe, to chcemy być gotowi do szybkiej budowy nowego połączenie stacji metra z dzielnicą biurową. Dokument składa się z dwóch części – opracowania pozwalającego na budowę tej trasy oraz ze studium wskazującego jak można by było ją wydłużyć w przyszłości, w kierunku wschodnim i połączyć z linią do Wilanowa biegnącej po Sobieskiego. Chodzi przede wszystkim o sprawdzenie ilu pasażerów mogłoby korzystać z połączenia tramwajowego Dolnego Mokotowa z Górnym oraz o zarezerwowanie terenów potrzebnych do budowy nowej trasy – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Do tej pory dla trasy ze Służewca do Dw. Południowego i dalej do Wilanowa podawany był głównie przebieg wzdłuż al. Wilanowskiej. Teraz, jak zdradził Ludwik Rakowski, burmistrz dzielnicy Wilanów, rozpatrywany jest także inny wariant. – Tramwaje Warszawskie zleciły wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla trasy tramwajowej w ciągu al. Wilanowskiej od ronda Unii Europejskiej z dwoma wariantami przebiegu trasy od skrzyżowania z Doliną Służewiecką i al. Sikorskiego: albo na wprost al. Wilanowską do Wilanowa albo do ul. św. Bonifacego i Sobieskiego do Wilanowa. Opracowanie powinno być gotowe w połowie tego roku – napisał na facebooku burmistrz Rakowski.
Na ul. Św. Bonifacego w rejonie pętli Stegny tramwaj łączyłby się z odnogą, która ma powstać w ramach trasy Dw. Zachodni – Wilanów. Burmistrz Ludwik Rakowski przekazał Gazecie Stołecznej, która poinformowała o rozważanych przebiegach, że wariant przez al. Sikorskiego i św. Bonifacego byłby dłuższy – według wstępnych wyliczeń – o cztery minuty.