Ulica Miodowa jak Trakt Królewski

W sobotę rozpoczął się remont ulicy Miodowej i Placu Krasińskich – w pierwszym etapie robót wymieniane będą chodniki na placu przy budynku Sądu Najwyższego. Remont ul. Miodowej poprzedziły konsultacje. Zebrane w nich uwagi zdecydowały o tym, by położyć większy nacisk na uspokojenie ruchu i poprawę jakości przestrzeni publicznej.

Przemianę przejdzie odcinek ul. Miodowej od Senatorskiej do Świętojerskiej oraz Plac Krasińskich. Na chodniku pojawią się płyty granitowe o wymiarach 50 na 50 cm, wraz z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnością (pasami prowadzącymi z płyt ryflowanych i polami decyzji z płyt ostrzegawczych). Płyty granitowe ułożone będą też na przystankach, a wzdłuż każdego peronu pojawią się kamienne płyty ostrzegawcze oraz pole oczekiwania; będą także specjalne krawężniki peronowe ułatwiające podjazd autobusu. Na jezdni ułożona zostanie nawierzchnia z bloczków granitowych o wymiarach 15 na 30 cm i grubości 18 cm – taka jaką znamy z Krakowskiego Przedmieścia. Inna będzie jednak technologia: kamień zostanie ułożony na betonowej podbudowie a kostki umocowane specjalnym spoiwem na bazie żywicy epoksydowej. Dzięki temu nawierzchnia będzie mocniejsza i mniej podatna na uszkodzenia, a dodatkowo łatwa w rozbiórce. Taką samą nawierzchnię zyskają pasy rowerowe. Na jezdni pojawią się kamienne wyspowe progi zwalniające, które uspokoją ruch a także – aby uniemożliwić omijanie progów zwalniających – wzdłuż pasa rowerowego ułożone zostaną oporniki kamienne. Przejścia dla pieszych otrzymają kontrastującą nawierzchnię z kolorowego kamienia. Powstaną zatoki postojowe przy krawędzi jezdni oraz nowe przejścia dla pieszych – na pl. Krasińskich i przy ul. L. Schillera.

Ważnym elementem będzie przebudowa skrzyżowań, a wraz z nią przebudowa sygnalizacji świetlnych. Zlikwidowana zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniu ulicy Miodowej i Kapitulnej, przebudowane będą sygnalizacje na skrzyżowaniu ulic Plac Krasińskich – Świętojerska, Miodowa – Długa i Miodowa – Senatorska. Światła będą działać w pełnej koordynacji. Planowane prace obejmą także przebudowę oświetlenia ulicznego. Projekt zakłada zamontowanie 35 replik słupa typu Pastorał Warszawski model z 1904 r. o wysokości 11,5 m, wraz z oprawami ozdobnymi LED (ciepłe białe światło). Przejścia dla pieszych zostaną doświetlone kontrastowym, białym światłem.

W pierwszym etapie prac plac budowy objął chodnik na pl. Krasińskich po stronie Sądu Najwyższego. Przystanek, na którym zatrzymują się autobusy linii jadących w kierunku Żoliborza, jest czynny. Dojście do niego jest możliwe od pomnika Powstania Warszawskiego oraz od przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Długą. Od strony skrzyżowania z ul. Świętojerską można dojść do wejścia na parking podziemny. Ponadto, na jezdni wyłączony z ruchu został jeden pas (wzdłuż krawężnika) w stronę ul. Bonifraterskiej. Wykonawcą remontu jest firma Strabag a jego koszt to 20 992 061 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
26 ⁄ 13 =