W oczekiwaniu na start Krystyny i przybycie Marii

Na stacji C7 Młynów na budowanym zachodnim odcinku II linii metra trwają prace konserwatorskie tarczy Krystyna, która najpóźniej na początku maja ma zacząć drążyć tunel północny do następnej stacji. Wtedy też na Młynów powinna dotrzeć Maria, która drąży tunel południowy.
Na stacji C7 Młynów na budowanym zachodnim odcinku II linii metra na Wolę główne prace konstrukcyjne zakończyły się już jakiś czas temu. Było to konieczne przed przybyciem tarcz drążących tunele.

Pod koniec marca, miesiąc przed harmonogramem, przebiła się tutaj Krystyna, która wykonuje tunel północny dla pociągów jadących z centrum na Wolę. Teraz tarcza przechodzi przegląd przed rozpoczęciem drążenia kolejnego odcinka – do stacji C8 Płocka. – Maszyna powinna ruszyć dalej w pierwszym tygodniu maja – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, AGP Metro.

Również na początku maja na Młynów ma dotrzeć Maria, która drąży tunel południowy dla pociągów jadących do centrum. Od stacji C6 Księcia Janusza do dzisiaj maszyna pokonała 705 m. – Aby utrzymać dobre tempo, ustaliliśmy, że tarcze będą pracowały naprzemienne. Jedna rusza z jednej stacji, a druga w tym czasie przechodzi przegląd – mówi Sawicki.

Na stacji C8 Płocka – czyli następnym przystanku na drodze tarcz – nie zakończyły się jeszcze prace konstrukcyjne, choć z poziomu -2 wydobyto już ziemię. Prace zostaną ukończone przed przybyciem tarcz. Wykonawca zakłada, że drążenie tuneli zakończy się w ostatnim kwartale tego roku – w listopadzie do stacji C9 Rondo Daszyńskiego dotrze Krystyna, a w grudniu Maria. Wszystkie prace budowlane na odcinku zachodnim II linii od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza powinny zakończyć się w listopadzie 2019 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
10 − 2 =