Cztery oferty na projekt Kondratowicza

Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak ma wyglądać ul. Kondratowicza po wybudowaniu metra. W przetargu na zaprojektowanie ulicy wystartowały cztery firmy.

 

Metro dojedzie na Bródno w 2022 r. Na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra – C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Rembielińska przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Tu zakończy się druga linia metra w prawobrzeżnej Warszawie. Przetarg na budowę tego odcinka został ogłoszony w lutym br. Mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta.

Miejska aleja

Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzone zostaną rozwiązania, które zmienią ul. Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję.
Koncepcja zaprezentowana latem zeszłego roku przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i Iwonę Wujastyk, przewodniczącą Komisji Infrastruktury i Inwestycji rady miasta zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

Cztery oferty

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Oferty złożyły cztery biura projektowe. Zaoferowane ceny wahają się od 1,476 mln do 1,949 mln zł. Poza ceną w przetargu brane jest pod uwagę doświadczenie projektantów, udział w konkursach architektonicznych i przeszkolenie w zakresie dostępności architektonicznej.

Złożone oferty będą teraz analizowane. Zwycięska firma będzie miała 2 lata na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej). Szczegółowy projekt zostanie przedstawiony mieszkańcom na spotkaniach informacyjnych.

Dokumentacja ma być gotowa w 2020 r., tak aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra.

Metro zmienia Targówek

Ulica Kondratowicza to niejedyny przykład tego, jak budowa metra zmienia okolice stacji. W najbliższych dniach rozpocznie się przebudowa tzw. obwodnicy Targówka Mieszkaniowego. W ramach tej inwestycji ulice M. Ossowskiego, Handlowa i Myszkowska zmienią się nie do poznania – powstaną nowe chodniki, droga dla rowerów i ścieżka biegowa. Wyznaczone zostaną dodatkowe miejsca postojowe, pojawią się nowe drzewa i krzewy oraz mała architektura. Wykonawcą przebudowy będzie wybrana w przetargu firma IDS-BUD, która ma na nią czas do połowy listopada. Koszt prac to prawie 24 mln zł brutto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
42 ⁄ 14 =