Metro: Na Targówku pojawiają się już pierwsze kamienne posadzki

Na odcinku wschodnim-północnym II linii metra, którego budowa zakończy się za rok, trwają prace wykończeniowe. Na stacji C17 Targówek trwa układanie płyt posadzkowych, na montaż czekają też schody ruchome.
Na budowanym odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Targówek do stacji C18 Trocka trwają zaawansowane prace wykończeniowe w pomieszczeniach technicznych oraz w częściach stacyjnych. Postępują też prace związane z układaniem torowiska.

– Na stacjach C17 Targówek i C18 Trocka, które są najbardziej zaawansowane z uwagi na wcześniejszą sekwencję prac tunelowych, trwa montaż instalacji elektrycznych, tras kablowych. W pomieszczeniach technicznych, związanych z zasilaniem, wykonane są podniesione podłogi, dostarczono też dźwigi i transformatory – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Astaldi.

Na Targówku dodatkowo na budowę wkroczyli kamieniarze. – Zaczęliśmy układać docelowe płyty peronowe – mówi Witczyński. Na posadzkach na krawędziach peronowych układane są kwadratowe płyty z granitu „super grey”. – W dalszej kolejności przewidujemy montaż torowiska w obrębie stacji. Podtorze już przygotowane – zapowiada rzecznik.

Kontrakt na budowę odcinka wschodniego-północnego na Targówek, w ramach którego powstaną trzy stacje – C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka – podpisano 11 marca 2016 r. Budowa tego odcinka ma zakończyć się w maju 2019 r. Nowe stacje zostaną udostępnione pasażerom po odbiorach, które rozpoczną się po zakończeniu prac.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
23 × 24 =