Metro: Na Targówku pojawiają się już pierwsze kamienne posadzki
– Na stacjach C17 Targówek i C18 Trocka, które są najbardziej zaawansowane z uwagi na wcześniejszą sekwencję prac tunelowych, trwa montaż instalacji elektrycznych, tras kablowych. W pomieszczeniach technicznych, związanych z zasilaniem, wykonane są podniesione podłogi, dostarczono też dźwigi i transformatory – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Astaldi.
Na Targówku dodatkowo na budowę wkroczyli kamieniarze. – Zaczęliśmy układać docelowe płyty peronowe – mówi Witczyński. Na posadzkach na krawędziach peronowych układane są kwadratowe płyty z granitu „super grey”. – W dalszej kolejności przewidujemy montaż torowiska w obrębie stacji. Podtorze już przygotowane – zapowiada rzecznik.
Kontrakt na budowę odcinka wschodniego-północnego na Targówek, w ramach którego powstaną trzy stacje – C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka – podpisano 11 marca 2016 r. Budowa tego odcinka ma zakończyć się w maju 2019 r. Nowe stacje zostaną udostępnione pasażerom po odbiorach, które rozpoczną się po zakończeniu prac.