Obniżki cen biletów nie spowodowały spadku sprzedaży

ZTM Warszawa podsumował zeszłoroczną sprzedaż biletów. Sprzedano bilety o wartości 947 mln zł, a wpływy zamknęły się w kwocie 826 mln zł. – Cieszę się, że mimo obniżek i zwolnień z opłat dla dzieci mamy wyższe wpływy – podsumowuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Jak poinformował ZTM, wartość sprzedanych biletów w zeszłym roku – biorąc pod uwagę ceny taryfowe – wyniosła 946,9 mln zł. – W porównaniu do 2016 r. uzyskaliśmy wzrost sprzedaży biletów o 0,09%, co przekłada się na kwotę powyżej 800 tys. zł – informuje Anna Mieleszczenko, kierownik biura sprzedaży biletów ZTM Warszawa. Wpływy ze sprzedaży – z uwzględnieniem rabatów, marż oraz księgowania sprzedaży (wpływy mogą więc obejmować inny okres niż sprzedaż – zwłaszcza w przypadku np. kierowania biletów do hurtowni) – zamknęły się we kwocie 825,8 mln zł. – To o 0,2%, czyli 1,6 mln zł więcej niż w 2016 r. – dodaje Mieleszczenko.

W zeszłym roku wprowadzono szereg nowych rozwiązań taryfowych. Spadły ceny biletów m.in. w II strefie oraz w przejazdach między I a II strefą. – Obniżenie cen biletów poskutkowało wzrostem sprzedaży biletów w okresie czerwiec-grudzień. W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. w tej grupie biletów został odnotowany prawie 11% wzrost. Sprzedaliśmy o ponad 25 tys. sztuk biletów więcej – podsumowuje Anna Mieleszczenko.

Nowością było też wprowadzenie biletów jednorazowych grupowych, konferencyjnych oraz trzydniowych. Jak informuje ZTM, jednorazowych grupowych sprzedano ponad 7,5 tys. sztuk, natomiast trzydniowych, ważnych 72 godziny, ponad 181 tys. sztuk.

Od września uczniowie chodzący do szkół podstawowych i gimnazjalnych warszawskich oraz uczniowie mieszkający w Warszawie i uczęszczający do szkół poza Warszawą mogą podróżować komunikacją miejską bezpłatnie. Wydano w sumie ponad 144 tys. kart ucznia. – Podjęliśmy się analizy wpływu karty ucznia na sprzedaż biletów długookresowych. Sprzedaż biletów ulgowych od września do grudnia spadła wartościowo o 13,55% (6,4 mln zł), natomiast wzrosła sprzedaż biletów normalnych o 2,23% (3,8 mln zł). Oznacza to, że wpływ karty ucznia był niższy niż spodziewany – informuje Mieleszczenko. – Szacowaliśmy spadek w tym obszarze na kwotę 10 mln zł, a jest to nieco ponad 6 mln zł – dodaje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Władze Warszawy są zadowolone z wyników sprzedaży biletów. – Decyzja o obniżce musiała zostać bardzo dobrze przemyślana. Cieszę się, że mimo obniżek i zwolnień z opłat dla dzieci mamy wyższe wpływy. Polityka transportowa, połączona z promocją komunikacji miejskiej, przynosi efekty – komentuje Renata Kaznowska.

źródło: materiały prasowe ZTM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
30 − 1 =