Ostatnie dni na zgłaszanie projektów do budżetu obywatelskiego

Jeszcze tylko do północy 25 stycznia można zgłaszać projekty w 8. edycji budżetu obywatelskiego w Warszawie. Dotychczas zrealizowaliśmy ponad 3,5 tys. pomysłów mieszkańców – czekamy na propozycje projektów, które wykonamy w 2022 roku. 

Mówi Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w m.st. Warszawie: – Dzięki budżetowi obywatelskiemu zarówno mieszkańcy, którzy zgłaszają swoje pomysły, jak i ci, którzy głosują na wybrane projekty, mają rzeczywisty udział w kreowaniu przestrzeni miasta. Do 25 stycznia czekamy na zgłoszenia projektów, które po ocenie merytorycznej i głosowaniu warszawiaków zrealizujemy w Warszawie w 2022 roku. Zgodnie z zapisami ustawy o samorządzie gminnym na realizację budżetu obywatelskiego została przeznaczona kwota 0,5 proc. wydatków z ostatniego sprawozdania z wykonania budżetu i będzie to ponad 93,5 mln zł. 

W poprzedniej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy Warszawy chętnie głosowali na projekty, dzięki którym w mieście m.in. przybywa zieleni, placów zabaw i boisk, ścieżek rowerowych i doświetlonych przejść dla pieszych.

– Mam nadzieję, że przyszły rok będzie powrotem do normalności, która umożliwi nam spotkania z bliskimi, z sąsiadami – bo zwyczajnie brakuje nam siebie. Myślę, że doświadczenia pandemii mogą mieć wpływ na pomysły, które warszawiacy zgłoszą w budżecie. W Krakowie mieszkańcy wybrali np. projekty zakupu respiratorów czy testów na COVID-19 dla miejskich szpitali, maseczek ochronnych dla krakowian oraz przygotowania długofalowej strategii walki z chorobami zakaźnymi – dodaje Karolina Zdrodowska.

Jak zgłosić projekt do budżetu obywatelskiego?

Projekty w tej edycji budżetu obywatelskiego można zgłaszać do 25 stycznia (włącznie) do północy:

– internetowo przez stronę bo.um.warszawa.pl
– papierowo – formularz papierowy można otrzymać w każdym urzędzie dzielnicy. Można go również pobrać ze strony twojbudzet.um.warszawa.pl i samodzielnie wydrukować.

Wypełniony formularz wraz ze wszystkimi potrzebnymi załącznikami (w tym listą osób popierających projekt) należy złożyć osobiście w urzędzie dzielnicowym lub wysłać pocztą z dopiskiem „Budżet obywatelski”. 

Jeśli zgłaszamy papierowo:

– projekt dzielnicowy – formularz należy wysłać lub dostarczyć na adres urzędu dzielnicy, której dotyczy projekt;

– projekt ogólnomiejski – formularz należy wysłać lub dostarczyć do Centrum Komunikacji Społecznej, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa.

Formularz musi dotrzeć do urzędu najpóźniej 25 stycznia 2021 r. – decyduje data wpływu, a nie data wysłania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
24 × 15 =