TRIGGO: polski pojazd przyszłości [WIDEO]

Rafał Budweil, pasjonat motoryzacji, stworzył oryginalną konstrukcję ultralekkiego samochodu miejskiego. TRIGGO, bo tak nazywa się ten elektryczny pojazd przyszłego miejskiego transportu, zaprezentowany został 19 stycznia br. podczas I Kongresu polskich producentów pojazdów elektrycznych i infrastruktury energetycznej do ich ładowania.

Polska globalna innowacja w e-mobilności – prezenatacja

***

Konieczność ochrony klimatu oraz zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza na terenach zurbanizowanych powoduje, że światowy przemysł motoryzacyjny poświęca coraz więcej uwagi możliwości rozwoju elektromobilności. Rozwój transportu elektrycznego zaplanowano również w Polsce. 7 czerwca 2016 roku wicepremier Mateusz Morawiecki i minister energii Krzysztof Tchórzewski zaprezentowali plany elektryfikacji polskiej motoryzacji. Zgodnie z Planem Rozwoju Elektromobilności administracja publiczna będzie korzystać z pojazdów o napędzie elektrycznym do 2025 roku. Dodatkowo w rozwój elektromobilności ma zaangażować się polski przemysł motoryzacyjny dostarczając części i komponenty niezbędne do produkcji elektrycznych samochodów. Zgodnie z założeniami w trakcie trwania tej fazy nastąpi skokowe przełamanie kilku barier ograniczających rozwój elektromobilności: mentalnej, technologicznej i infrastrukturalnej, a samochód elektryczny stanie się „naturalnym wyborem”.

Podczas Kongresu, w gronie reprezentantów administracji rządowej i samorządowej, przedstawicieli nauki oraz ekspertów branżowych zastanawialiśmy się m.in. w jaki sposób zapewnić realizację rządowego projektu budowy polskiego samochodu elektrycznego, jakie mogą być bariery dla tego programu i potencjalne problemy oraz sposoby ich rozwiązania. Wspólnie szukaliśmy też odpowiedzi na pytanie czy jesteśmy w stanie wyprodukować samochód elektryczny dla obywatela o przeciętnych dochodach?

Kongres został objęty patronatem przez pana Krzysztofa Tchórzewskiego – Ministra Energii RP, pana Grzegorza Matusiaka – posła na Sejm RP, Rektora Politechniki Warszawskiej. Patronat merytoryczny objął prof. Lech M. Grzesiak, dziekana Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *