ZAPADNIĘTE WŁAZY I STUDZIENKI – DO REMONTU

Zapadnięte lub wystające włazy i studzienki powodują zagrożenie w ruchu drogowym. Aby temu zapobiec, co roku ZDM Warszawa naprawia te, które powodują dyskomfort podczas jazdy. Właśnie rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowy z dwiema firmami na regulację ok. 130 urządzeń.

Nie tylko dziury i koleiny denerwują kierowców. Mocno irytujące są również zapadnięte lub wystające włazy i studzienki. Źle wpływają na zawieszenie samochodów, a przede wszystkim mogą powodować niebezpieczeństwo na drodze. Ich regulacja jest więc jednym z corocznych zadań Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, aby poprawić komfort zmotoryzowanym uczestnikom ruchu.

UMOWY PODPISANE

W tym roku naprawę przeprowadzą dwie firmy. Po stronie wschodniej Warszawy przeprowadzi ją Gruppo Bitumi Poland z Ząbek, po stronie zachodniej – Eurokan z Sośnicowic. Wyregulowanych zostanie ok. 130 włazów i wpustów. Ich lista będzie opracowywana na bieżąco, natomiast część odcinków dróg, na których planowana jest regulację urządzeń, jest już ustalonych. Prace będą prowadzone na kilkudziesięciu ulicach, m.in. na Światowida i al. Waszyngtona. W pierwszej kolejności naprawione zostaną te urządzenia, które w wyniku zmian temperatur i nacisków uległy największej degradacji.

Roboty będą rozpoczynać od oceny stopnia uszkodzenia włazu lub studzienki, aby przyjąć odpowiednią technologię, za pomocą której dokonana będzie naprawa. Kolejnym krokiem będzie wycięcie fragmentów nawierzchni po okręgu wokół włazu, a następnie jego regulacja lub wymiana na nowy, jeśli zajdzie taka konieczność. Obecne technologie regulacji włazów i wpustów pozwalają na przeprowadzenie prac nawet krócej niż w godzinę. Wszystko jednak zależy też od innych czynników, takich jak np. warunki atmosferyczne, stan zwieńczenia urządzenia pod pokrywą czy dostęp do studzienki.

BIEŻĄCY MONITORING

Studzienek w Warszawie są dziesiątki, o ile nie setki tysięcy. Zarząd Dróg Miejskich zarządza tylko niektórymi. Znaczna większość należy do Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, w następnej kolejności są te, za które odpowiadają dzielnice i gestor sieci cieplnej czy firmy prywatne. Ale na podległych drogach ZDM Warszawa wszystkie poddane są obserwacji i jeśli są na tyle zaniżone lub wystające, że zagrażają bezpieczeństwu, przeprowadza się ich naprawę.

źródło: ZDM Warszawa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Solve : *
18 ⁄ 6 =